وبلاگ آفتاب

روایتی از پیامبر(ص) درباره مسافرت نرفتن در زمان شیوع بیماری

روایتی از پیامبر(ص) درباره مسافرت نرفتن در زمان شیوع بیماری

وبلاگ آفتاب: مهر نوشت: از پیامبر اسلام (ص) درباره ماندن در خانه و عدم مسافرت در هنگام شیوع بیماری روایتی به نقل از كتاب كنزالعمال نقل شده است.


این روزها به علت شیوع كرونا خیلی از مردم اوقات خویش را در خانه می گذرانند و از گشت و گذار و طبیعت گردی و رفت و آمدهای غیرضروری خودداری می كنند. به قول مسئولین امتناع از سفر و ماندن در خانه برای قطع زنجیره شیوع بیماری اقدامی ضروریست.
در روایات و متون دینی ما هم سفارشات و سفارش های فراوانی درباره مسائل در رابطه با سلامت و بهداشت وارد شده است. در این راستا، فرزاد جهان بین، عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد در صفحه شخصی خود در شبكه های اجتماعی به حدیثی از پیامبر اكرم اشاره نموده است كه در ادامه آمده است؛

قال النبی الأكرم (ص): "لَیسَ مِن أحَدٍ یَقَعُ الطّاعونُ فَیَمكُثُ فی بَلَدِهِ صابِراً مُحتَسِباً یَعلَمُ أنَّهُ لا یُصیبُهُ إلاّ ما كَتَبَ أللّهُ لَهُ إلاّ كانَ لَهُ مِثلُ أجرِ شَهیدٍ"
پیامبر اكرم (ص) فرمودند: اگر بیماری طاعون (یا هر بیماری مسری خطرناك دیگری) بیاید و انسان در شهر خود بماند و به خاطر خدا صبر كند و بداند كه جز آنچه خداوند برایش مقدّر كرده به او نمی رسد، خداوند متعال به چنین فردی اجر شهید عنایت می فرماید.

منبع: كنز العمّال، متقی هندی، ج ۱۰، ص 77 /6262


منبع:

1399/01/11
23:50:29
itemprop="bestRating">5
3156
تگهای خبر: جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد