وبلاگ آفتاب

ملاصالح قاری ناجی اسیران ایرانی به علت تب و عفونت ریه، در بیمارستان بستری شد

ملاصالح قاری ناجی اسیران ایرانی به علت تب و عفونت ریه، در بیمارستان بستری شد

به گزارش وبلاگ آفتاب ایسنا نوشت: ملاصالح قاری، یكی از قهرمانان آزاده و ناجی اسیران ایرانی، چند روزی است به علت تب و عفونت ریه در بیمارستان طالقانی آبادان بستری شده است.


ملاصالح قاری، مترجم و ناجی اسرای ایرانی در دوران هشت سال دفاع مقدس است. ملت ایران او را بعد از حضورش در یكی از برنامه های تلویزیون بیشتر شناختند. مترجمی كه در ابتدا خائن به نظر می آید و جاسوس دولت عراق. اما وی در همان ابتدا برادری اش را ثابت می كند. نه فقط به آن بیست و سه نفر اسیر نوجوان، بلكه به همه اسرای تازه از طریق رسیده است. او كه خوب می داند سرنوشت پاسداران انقلاب اسلامی در همان بدو ورود و به محض شناسایی چوبه دار است، چاره ای می اندیشد برای نجات پاسداران از مهلكه. زمان تقسیم بندی اسرا اعلام می كند: «بسیجی ها یك طرف، ارتشی ها هم یك طرف، پاسدار هم كه نداریم یك طرف.»


«پاسدار هم كه نداریم» جمله نامانوسی است كه در ابتدا اسرا را گرفتار گیجی و سردرگمی می كند، ولی با چندبار تكرار، مساله حل می شود و پاسداران، اگر هم در جمع هستند، در صف بسیجی ها می ایستند و از مهلكه می گریزند.

ملاصالح با هوش و ذكاوت، جان تعداد زیادی از اسرا را نجات می دهد. بیشتر دانسته های ما درباره او محدود می شود به ماجرای پشتیبانی از اسرا و پس از آن افترا به خیانت. مردی كه پس از بازگشت از اسارت به جرم خیانت دستگیر می شود. به جرم اینكه در قاب تلویزیون بعنوان مترجم صدام دیده شده است. او تا زمان آزادی آزادگان در زندان می ماند و سرانجام با نامه سید بزرگوار، حجت الاسلام ابوترابی تبرئه شده و آزاد می شود. متن نامه مرحوم حجت الاسلام ابوترابی «برادران گرامی
با سلام و تهییت و با آرزوی سلامتی و موفقیت شما عزیزان
در مورد برادر عزیز، آزاده متعهد آقای ملاصالح قاری فرزند مهدی با كارت اسارت به شماره....... كه در سال ۱۳۶۴ از اسارت رهایی یافتند ولی متاسفانه تا امروز بعنوان آزاده از سوی شما شناخته نشدن.
نمیدانم شما علم غیب دارید كه ایشان خیانت كرده و ما بی خبر هستیم. بیشتر از همه بنده خودم از وضعیت ایشان اطلاع دارم، مطمئن باشید به حرمت خون پاك شهدا ایشان كمترین خیانتی یا همكاری با بعثیان كافر نداشته بلكه نهایت فداكاری و همراهی و همكاری با برادران اسیر ما نموده است.
بنده شخصا به جای همه از ایشان خجالت می كشم.
برادرانم، ایشان آبروی نظام و همه ما را در اسارت حفظ كرد؛ آبرویش را حفظ كنید.» او مرد رنج كشیده ای است كه هم زندان و شكنجه ساواك را دیده، هم طعم اسارت بعثی ها را با همه سختی هایش چشیده و هم بعد از بازگشت به وطن به جرم خیانت بازداشت شده و دو سال سخت را در زندان به سر برده و این دفعه به جای شكنجه، تحقیر شده كه بطور قطع این تهمت و تحقیر بدترین شكنجه وی در تمام طول اسارت بوده است و او به حق به مرد همیشه زندانی ملقب شده است.
حالا مرد همیشه زندانی، ناجی اسرای ایرانی و این آزاده قهرمان كه سال های خیلی از زندگی خودرا در اسارت سپری كرده است، به تب و عفونت ریه گرفتار است. رواست كه در این روزها كه به علت انتشار كرونا نمی توان به پاس فداكاری هایش به عیادت او رفت، برای تعجیل در سلامتی اش و سایر عزیزان مان كه در بیمارستان بستری هستند، دعا نماییم.

1399/01/10
23:05:47
itemprop="bestRating">5
3392
تگهای خبر: هوش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد