وبلاگ آفتاب
سید امیر سیدزاده بیان كرد؛

نقش یك نماینده مجلس پاك دست را بازی كردم

نقش یك نماینده مجلس پاك دست را بازی كردم

وبلاگ آفتاب: سید امیر سیدزاده كه برای نخستین بار بازیگری را در سریال پایتخت و در نقش یك نماینده مجلس تجربه می كند، از حضور خود در این سریال گفت.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از سیمافیلم، در فصل ششم از مجموعه «پایتخت» به كارگردانی سیروس مقدم كه از شبكه یك سیما در حال پخش است شاهد شغل جدید نقی معمولی هستیم. وی در این فصل نقش راننده یك نماینده مجلس را عهده دار است كه وی را همراهی می كند. نقش آقای مالكی نماینده مردم ساری را در این سریال سید امیر سیدزاده تهیه كننده سینما برعهده دارد. سیدزاده برای اولین بار به ایفای نقش می پردازد. وی پیشتر در مقام تهیه كننده با سیروس مقدم كارگردان و محسن تنابنده در مجموعه تلویزیونی «پیامك از دیار باقی» همكاری داشته است.
سیدزاده درباره نقش خود در این فصل از سریال «پایتخت» و چگونگی حضورش اظهار داشت: آذرماه محسن تنابنده تماسی با من داشتند كه من در ایران نبودم و پیشنهاد دادند با عنایت به فیزیك جسمانی قصد دارند نقش یك نماینده را در این مجموعه عهده دار شوم. با حضورم در ایران به منطقه شیرگاه در مازندران محل تصویربرداری رفتم و در نخستین سكانس ها كه جلوی دوربین قرار گرفتم و تنابنده و مقدم اذعان داشتند كه همانطور كه نقش در ذهن شان طراحی شده بود اجرا شد.
وی درباره طراحی نقش نماینده و احتمال اعتراض به نوع شخصیت پردازی و حركت روی لبه تیغ بیان نمود: نماینده مجلس به درستی طراحی شده بود و من با صحبت هایی كه با محسن تنابنده داشتم با مالكی به درستی آشنا شدم و اطمینان داشتم بگونه ای این شخصیت را طراحی و نوشته اند كه سبب دلخوری و نگرانی نمایندگان نخواهد شد. در این مجموعه با نماینده پاكدستی، مخاطب مواجه می باشد كه به حق قصد خدمت به مردم شهر را دارد.
سیدزاده درباره شخصیت مالكی در طول داستان توضیح داد: در هر صنفی افراد خوب و بد وجود دارد. مالكی كاراكتری است كه به استناد سوگندی كه خورده انجام وظیفه و خدمت به مردم را از مسئولیت های خود دانسته و متعهد به انجام وظیفه است. شخصیت بگونه ای طراحی شده كه شاهد تعهد و انجام وظایفش در طول داستان هستیم اما در طول خدمت به مردم گرفتار چالش هایی می شود و افراد از وی توقعاتی دارند كه مالكی به حسب وظیفه خود با این نوع خواسته های نابجا برخوردهای مناسبی خواهد نمود.
وی درباره بازی در مقابل تنابنده توضیح داد: به جد محسن تنابنده یكی از باهوش ترین افراد در طراحی كاراكتر و بازیگری و بازی گیری از بازیگر نقش مقابل خود است. به عقیده من افراد در كنار وی به خوبی یاد می گیرند و برای هر بازیگری جلوی خودش موقعیت خلق می كند. بعنوان سرپرست نگارش فیلمنامه ایده ها و سوژه های بكری در ذهن می پروراند كه در بالا بردن سطح فیلمنامه بسیار موثر است.
بازیگر نقش مالكی درباره امكان بداهه گویی سر صحنه اظهار داشت: بخش هایی از دیالوگ هایی كه من سر صحنه می گویم بر مبنای ری اكشن های نقی است و بخش زیادی از آن بداهه بود كه با تایید آقایان مقدم و تنابنده اجرا می شد.
این تهیه كننده سینما توضیح داد: متاسفانه به علت انتشار كرونا و تعطیلی مجلس شورای اسلامی نتوانستیم ایده های محسن تنابنده درباره حضور مالكی در مجلس شورای اسلامی را اجرایی نماییم و حضور من به مازندران محدود شد. اما حضور مالكی در بخش های دیگر سریال پررنگ تر می شود.
وی درباره شیوع بیماری در منطقه مازندران و فیلمبرداری در این منطقه بیان نمود: عوامل سازنده مجموعه تا روز ۲۷ اسفندماه در مناطق مختلف مازندران حضور داشتند و من به علت شرایط كاری مجبور به رفت و آمد به تهران بودم. اما از روز ویل به خوبی با نكات بهداشتی و ایمنی افراد سر صحنه حاضر شدند و محل اقامت و تهیه غذا به درستی ضدعفونی می شد. «پایتخت» یكی از مجموعه هایی است كه افراد زیادی سر صحنه حاضر بودند و اگر یك نفر مبتلا می شد، كار تعطیل می شد كه خوشبختانه با تمهیداتی كه اندیشیده شد هیچ یك از اعضای گروه گرفتار مشكل نشدند و كار به اتمام رسید.
سیدزاده درباره پیشبینی اقبال مخاطب از سریال در قسمت های پیش رو اظهار داشت: مجموعه طنز «پایتخت» یكی از آثار ملی به شمار می آید كه هر بار با عنایت به طراحی ای كه در آن صورت گرفته توقع مخاطب را بالا برده است. در این فصل هم با طراحی شخصیت هایی كه صورت گرفته است قطع به یقین می تواند لحظات شاد و شیرینی را برای خانواده ها كه این روزها مجبور به تحمل شرایط سخت در خانه ماندن است، بوجود می آورد.

1399/01/03
20:26:23
itemprop="bestRating">5
3564
تگهای خبر: بازی , دوربین , هوش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد