وبلاگ آفتاب

تناقض ادامه دار تلویزیون

تناقض ادامه دار تلویزیون

به گزارش وبلاگ آفتاب فارس نوشت: در حالیكه ضبط برنامه «دورهمی» با در نظر گرفتن تمهیدات ایمنی انجام می شد، اما در نهایت مدیری تصمیم گرفت تصویربرداری این برنامه را به جهت حفظ سلامت مردم و تیم سازنده بدون حضور تماشاگر ادامه دهد.


شیوع بیماری كرونا در كشور برنامه ریزی خیلی ها را به هم ریخت. از مسافرت های نوروزی و گشت و گذار خانواده ها تا تصمیم های خرد و كلان صاحب حرف گوناگون و حتی مملكتی. یكی از جاهایی كه درگیر این ماجرا شد، سازمان صداوسیما بود كه برنامه ریزی گسترده ای برای برنامه های نوروزی دیده بود و حتی مجبور شد با گسترش بیماری و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها جدول پخش خویش را زودتر از موعد نوروزی كند تا بتواند آنها را در ایام قرنطینه ای سرگرم كند. اما یكی از برنامه هایی كه در این میان حاشیه های بسیاری برای آن رقم خورد، برنامه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری بود كه بسیاری معتقد بودند برنامه به علت حضور تماشاگران زیاد در استودیو و رعایت ایمنی باید تعطیل شود اما در كشاكش ماجرا علی عسكری رئیس سازمان صداوسیما در گفت وگویی تلویزیونی اعلام نمود كه شرایط ایمن برای همه تولیدات تلویزیونی مهیا شده و این سازمان نمی تواند تولیدات خویش را متوقف نماید. در نهایت مهران مدیری اعلام نمود كه از حضور تماشاگران در استودیو صرف نظر كرده و در اینباره نوشت: «لازم دانستم به مردم عزیزم و جامعه هنری كشورم، این مطلب را اطلاع دهم كه ضبط برنامه «دورهمی» با حضور پزشكان متخصص، سازمان هلال احمر و تیم تخصصی وزارت بهداشت، با رعایت حداكثر موارد ایمنی و بهداشتی در حال اجرا بود. با وجود رعایت تمامی این موارد، به جهت حفظ سلامت مردم و تیم سازنده، تصمیم گرفتم از روز شنبه (۲۴ اسفند ماه) ضبط برنامه بدون حضور تماشاگر صورت گیرد و با تمهیدات فنی تدوین، حضور تماشاگران به مجموعه اضافه شود.» اما برنامه «دورهمی» تنها ماجرای تلویزیون در این روزهای كرونایی نیست. شبكه های تلویزیون را از بامداد تا شب بچرخانید، همه از در خانه نشستن می گویند و اینكه با خانه ماندن زنجیره بیماری قطع شود ولی در بین انبوه پیام های بهداشتی، یك برنامه دیگر هم از تیررس مخاطبان دور نمانده و اعتراضات به آن هم موج جدیدی بوجود آورده است. این میان برنامه، مربوط به تبلیغ یكی از فروشگاه های زنجیره ای است كه مدام از تمدید تخفیفات طلایی خود می گوید و مردم را برای خرید بیشتر به فروشگاه ها ترغیب می كند. در همین رابطه معصومه نصیری «قائم مقام انجمن سواد رسانه ای ایران» از این تناقض در سازمان صدا و سیما بعنوان شلختگی رسانه ای نام برد و اظهار داشت: وقتی می گوییم شلختگی رسانه ای یعنی همین كه كل روز و در همه بخش های خبری بگویی مردم در خانه بمانید، بعد در آگهی بازرگانی حراجستان یك فروشگاه را تبلیغ كنید. وی افزود: این نشان داده است كه هر جزیره در رسانه ملی كار خویش را انجام می دهد و یك انسجام همگانی در آن وجود ندارد وگرنه شما در هیچ رسانه ای نمی بینید كه با چنین تناقضی برنامه تولید كنند. از یك طرف مدام مردم را به خانه ماندن تشویق كنند و از یك طرف بشتابید، بشتابید پخش كنند. نصیری تصریح كرد: این اتفاقات و چندگانگی سیاست ها و بلاتكلیفی بین منافع سازمان رسانه ای و مردم منجر می شود تا مخاطبان این نمایش خنده دار را بینند و همین مسائل به صورت غیر مستقیم روی مخاطبان جوری اثر می گذارد كه در مواقع دیگر هیچ اعتمادی به رسانه ملی نداشته باشند. ۲۵۸۲۵۸


منبع:

1398/12/24
14:34:15
itemprop="bestRating">5
3533
تگهای خبر: دانشگاه , سازمان , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد