وبلاگ آفتاب
استاد موسیقی در خانه ابدی آرام گرفت؛

ما هیچ وقت برای ظریف عزاداری نمی نماییم

ما هیچ وقت برای ظریف عزاداری نمی نماییم

به گزارش وبلاگ آفتاب آیین خاكسپاری هوشنگ ظریف از استادان پیشكسوت موسیقی ایرانی روز نوزدهم اسفند با حضور برخی از هنرمندان و علاقه مندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار گردید.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از روابط عمومی خانه موسیقی، آئین خاكسپاری هوشنگ ظریف از استادان پیشكسوت موسیقی ایرانی روز دوشنبه نوزدهم اسفند با حضور برخی از هنرمندان و علاقه مندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار گردید.
این مراسم به علت شیوع بیماری كرونا و درخواست خانواده زنده یاد ظریف از مردم برای در خانه ماندن بسیار محدود برگزار گردید و تنها برخی از نزدیكان، هنرمندان علاقمندان و مسؤلان در مراسم حاضر شدند.

حسین علیزاده در مراسم خاكسپاری پیكر هوشنگ ظریف با اشاره به این مطلب كه باید در مراسمی درخور و شایسته درباره این استاد صحبت كرد، اظهار داشت: تمام عمری كه هوشنگ ظریف در موسیقی ایران گذراند، پیش از اینكه خود موسیقی مطرح باشد، الگوی بسیار عزیزی برای ما بچه های هنرستان بود.
وی اضافه كرد: شیفتگی ما به موسیقی به خاطر شخصیت ظریف بود كه سبب شد ما به موسیقی علاقمند شویم و شاگردانی كه او تربیت كرد كه همه جزو برجستگان هنر ایران هستند، به خاطر شیفتگی به آن شخصیت نجیب و هنری او بود. عشق را از آن زمان با ظریف تجربه كردم.
علیزاده خاطرنشان كرد: ما هیچ وقت برای ظریف عزاداری نخواهیم كرد. چون هروقت كه نام او را به زبان می آوریم، روحمان جلا پیدا می كند و شاد می شویم. یادشان بخیر.

در این مراسم بعضی از شاگردان و همكاران هوشنگ ظریف همچون محمد دلنوازی، كیوان ساكت، مینا افتاده در سخنانی كوتاه به همسر این هنرمند (پروین صالح) و دیگر اعضای خانواده وی تسلیت گفتند. این در شرایطی است كه حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران، محمد الهیاری مدیركل دفتر موسیقی و علی ثابت نیا مدیر انجمن موسیقی هم در این مراسم حضور داشتند. ضمن اینكه در ادامه برنامه پیام های داود گنجه ای قائم مقام و عضو شورایعالی خانه موسیقی و عبدالوهاب شهیدی خواننده پیشكسوت هم در این مراسم قرائت شد و علیرضا فریدون پور (خواننده) هم چند بیتی در سوگ ظریف آواز خواند.

پس از مراسم خاكسپاری اعلام گردید كه سال آینده و بعد از گذر از شرایط شیوع بیماری كرونا مراسم درخور و شایسته ای برای زنده یاد هوشنگ ظریف برگزار می گردد.
عكس ها از عطا نویدی است.

1398/12/19
23:12:23
itemprop="bestRating">5
3619
تگهای خبر: هوش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد