وبلاگ آفتاب
انتقادات عباس امینی در نشست خبری:

بخشنامه فجر برای همه فیلمسازان نیست!

بخشنامه فجر برای همه فیلمسازان نیست!

وبلاگ آفتاب: كارگردان فیلم سینمایی كشتارگاه ضمن گلایه ضمنی از پذیرش فیلم چهارمش در بخش نگاه نو از اجرای سلیقه ای بخشنامه جشنواره برای فیلمسازان مطرح، انتقاد نمود.



نشست خبری فیلم سینمایی كشتارگاه به كارگردانی عباس امینی ظهر امروز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور كارگردان و عوامل فیلم در پردیس سینمایی ملت اجرا شد.
در ابتدای این جلسه عباس امینی كارگردان این فیلم اظهار داشت: در كار قبلی تصمیم گرفتیم یك فیلم با موضوع اجتماعی داشته باشد، در این میان دلار موضوع روز بود و تصمیم گرفتیم این موضوع را انتخاب نماییم.
امینی افزود: البته می دانیم مجرای دلار در ایران دولتی است، بنا بر این تصمیم گرفتم درباره دلارهای خرد، فیلم بسازیم و دراین زمینه تحقیقات لازم انجام شد و به مسئله قاچاق گوشت رسیدیم.
جواد نوروز بیگی نیز درباره كران فیلم بیان كرد: در مرحله فیلمبرداری قرارداد اكران را با یكی از شركت های پخش بستیم و برای اكران خوب برنامه ریزی های لازم را انجام می دهیم. درباره علت ساخت این فیلم باید بگویم قصه فیلم را دوست داشتم.
عباس امینی در ادامه این جلسه اظهار داشت: در كنار بازیگران حرفه ای این فیلم همچون باران كوثری، حسن پورشیرازی، امیرحسین فتحی و مانی حقیقی این فیلم ساخته شد. به فروش هم فكر كردم. در واقع هر كارگردانی به دنبال دیده شدن فیلم خود است و من از ابتدا تا اختتام به مخاطب فكر می كنم و می خواهم در هر سنی فیلمم را دوست داشته باشند.
باران كوثری در واكنش به انتقادها از اینكه چرا از بازیگران چهره در فیلم های هنری استفاده می شود، اظهار داشت: نگاه این چنینی به بازیگر از شكل فیگور كه تنها به فروش فیلم كمك می نماید، كمی بی انصافی است. چونكه ممكنست نقشی در كار وجود داشته باشد كه كارگردان حس كند آنرا باید یك بازیگر حرفه ای بازی كند چون یك نابازیگر از پس آن بر نمی آید.
امینی در پاسخ به این پرسش كه چرا در فیلم چهارم با فیلم اولی ها رقابت می كند، توضیح داد: ما در جشنواره شاهدیم كه برخی اتفاقات برای فیلمسازان بزرگ كاملا متفاوت با بقیه است و بخشنامه برای آنها رعایت نمی گردد. بعنوان مثال ما به شدت بحث داشتیم كه سانس فیلم را به خاطر همزمانی با بازی دربی عوض نماییم اما به ما گفتند كه برمبنای بخشنامه نمی گردد. اما در مقابل شاهدیم كه فیلمسازان دیگری می توانند فیلم خودرا در سانس دلخواه به نمایش بگذارند.
وی اضافه كرد: به شخصه خودم هم نمی دانم كه چرا اصرار داشتند كه فیلم اولی باشم. در بخشنامه سازمان سینمایی یك قانون آمده و در بخشنامه ارشاد قانون دیگری آمده كه به شخصه از آن سر در نمی آورم اما بر طبق آن من را فیلم اولی حساب كرده اند.
امیرحسین فتحی بیان كرد: وقتی فیلم آغاز شد درباره نقش صحبت كردیم و من هم اهتمام كردم به نقش نزدیك شوم.
وی درباره احتمال همكاری باردیگر با پدرش حسن فتحی هم توضیح داد: افتخار میكنم در كارهای پدرم بازی كردم و می خواهم آنرا باردیگر تجربه كنم.


منبع:

1398/11/18
01:28:59
itemprop="bestRating">5
4202
تگهای خبر: بازی , تحقیقات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد