وبلاگ آفتاب

نسیم حیات محیط زیست شهری را بررسی می كند

نسیم حیات محیط زیست شهری را بررسی می كند

وبلاگ آفتاب: برنامه نسیم حیات در شبكه پنج محیط زیست شهری را بررسی می كند.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از روابط عمومی برنامه، هفتمین قسمت از برنامه «نسیم حیات» با بررسی تعریف و مفاهیم محیط زیست شهری، به تهیه كنندگی امیرحسن خواجوی یكشنبه ۲۹ دی ساعت ۲۱: ۳۰ از شبكه پنج سیما پخش می شود.
محیط های انسان ساخت، در واقع روستاها و شهرهایی هستند كه باید بسترهای مختلف زیستن در آنها فراهم باشد. این محیط ها باید به شكلی باشند كه كارهای افراد ساكن در آن به بهترین شكل ممكن صورت بگیرد و در عین حال، جهت زندگی سایر موجودات زنده هم مزاحمتی ایجاد نشود.
جهت رسیدن به این مهم، پرداختن به موضوعاتی چون پراكندگی و جانمایی شهری، مصرف انرژی، تولید زباله و پسماند، حمل و نقل شهری، اصول ایمنی شهری، حفظ گونه های بومی شهرها، آلودگی های صوتی، نوری، بصری و بویایی كه تنها قسمتی از دغدغه های محیط زیستی هستند، از مهمترین وظایف مردم، فعالان و مسئولین در كنار حفظ سرعت پیشرفت شهرها در حوزه محیط زیست است.
حال سوال این است، شیوه صحیح بهبود شاخصهای محیط زیستی شهرها چیست؟ آیا تنها راه حفظ محیط زیست و پایداری شهرها، كُند كردن چرخ های توسعه است؟
«نسیم حیات» در این قسمت اهتمام دارد به بررسی مفاهیم در محیط زیست شهری و همین طور استانداردهای مطلوب در ایران و سایر كشورهای دنیا بپردازد.
سید مجید مفیدی شمیرانی عضو هیات علمی دانشكده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت و زهرا سادات منصوری استاد معماری منظر دانشگاه شیراز در هفتمین قسمت از «نسیم حیات» مهمانان استودیو خواهند بود و به تشریح دغدغه های محیط زیستی در شهر های بزرگ دنیا و كارهای انجام شده دراین زمینه در كشور ما خواهند پرداخت.
همچنین در این قسمت دوربین «نسیم حیات» میهمان محمد همت شده است و بینندگان از نزدیك با دپارتمان آبی حیات آشنا می شوند.
«نسیم حیات» كاری از گروه اجتماعی شبكه پنج است كه هر هفته یكشنبه ها به تهیه كنندگی امیرحسن خواجوی و با اجرای اسماعیل باستانی از ساعت ۲۱: ۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه روی آنتن شبكه پنج سیما خواهد بود.


منبع:

1398/10/28
14:38:41
itemprop="bestRating">5
4482
تگهای خبر: دانشگاه , دوربین , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد