وبلاگ آفتاب

شاخه های بی قرار رضا بیگناه روی دیوار

شاخه های بی قرار رضا بیگناه روی دیوار

وبلاگ آفتاب: رضا بیگناه، مجموعه «شاخه های بی قرار» را كه شامل 21 كار آكرلیك روی بوم است، روی دیوار گالری مژده به معرض نمایش گذاشته است.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از خبر آنلاین، گالری مژده، تازه ترین مجموعه نقاشی های رضا بیگناه، هنرمند ایرانی مقیم كانادا را به معرض نمایش گذاشته است.
«شاخه های بی قرار»، عنوان این مجموعه است كه در آن نگاه دقیق یك نقاش به دنیای پیرامون، محیط زیست و حیات روایت می شود. رضا بیگناه، هنرمندی است كه در كارنامه كاری خود كارگردانی نمایش، تصویرسازی كتاب كودك و نقاشی را هم دارد.
بیگناه، درخت را مركز ثقل محتوایی این دوره خوانده و گفت تلاش نموده است از زاویه دیگری به درختان، جنگل و نقش آنها در زندگی انسان بپردازد.
او می گوید: «در مسیر درك فضای درختان دریافتم اولین چیزی كه در حیات به مفهوم سبزینگی و رویش اضافه می شود، پرنده ها هستند كه رابطه مستقیمی با درختان دارند بدین سبب من ساعت های بسیاری را صرف نگاه كردن به نوع نشستن پرندها و سنجاب ها روی شاخه های درختان كردم. در واقع تلاش من این بود كه بفهمم چگونه یك درخت تعادل خودرا حفظ می كند؛ البته این دیدگاه بر اساس روشی علمی نبود بلكه من كاملا از نگاه یك نقاش به مسئله نگاه كردم و اهتمام كردم كمپوزیسیون را درك كنم و تفاوت ها را ببینم.»
مجموعه «شاخه های بی قرار»، ۲۱ كار است كه به صورت آكرلیك بر روی بوم اجرا شده و اندازه آثار از یك متر تا یك و نیم متر را شامل می شود. بگفته هنرمند، كارهای این مجموعه، آثاری انتزاعی محسوب می شوند برای اینكه صرفا فضای رئالیستی و منظره به مفهوم واقعی، در آن ارائه نشده و تركیب بندی و شكل درختان تغییر كرده است. از طرف دیگر می توان اظهار داشت كه كارها كاملا آبستره نیستند برای اینكه با یك سوژه ای كه ما به ازای خارجی دارد، رو به رو هستیم.
بیگناه، متولد ۱۳۴۹، كارشناسی ارشد كارگردانی نمایش را سال ۱۳۷۹ از دانشگاه تربیت مدرس و كارشناسی طراحی داخلی را سال ۱۳۹۲ از كالج كانستوگا كانادا گرفته است. او پانزده تجربه در زمینه كارگردانی تئاتر و چهار تصویرسازی كتاب كودك را نیز در كارنامه هنری خود دارد.
علاقه مندان به بازدید از نمایشگاه «شاخه های بی قرار» تا ۲۰ دی، همه روزه به جز شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰، می توانند به گالری مژده بازگشت كنند.
۵۷۵۷


منبع:

1398/10/16
22:52:05
itemprop="bestRating">5
4655
تگهای خبر: آنلاین , دانشگاه , فضا , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد