وبلاگ آفتاب
محمد سرشار با مهر مطرح كرد؛

حاج قاسمی كه باید به كودكان بشناسانیم

حاج قاسمی كه باید به كودكان بشناسانیم

وبلاگ آفتاب: محمد سرشار مدیر شبكه كودك تلویزیون با اشاره به استقبال هنرمندان از فراخوان تولید آثار هنری با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای كودكان، از ادامه فراخوان تا چهلم شهید سلیمانی اطلاع داد.



محمد سرشار مدیر شبكه كودك با اشاره به فراخوانی كه از جانب این شبكه تلویزیونی و همزمان با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی انتشار یافت، به خبرنگار مهر بیان نمود: شهادت حاج قاسم سلیمانی، باعث تاثر عمیق جامعه هنری كشور شد و بسیاری از هنرمندان بخصوص هنرمندان عرصه كودك و نوجوان، به شیوه های مختلف تاثر از این حادثه و علاقه خویش را نسبت به این قهرمان ملی ابراز كردند.
وی افزود: در این حوزه ما با كمبود تولید محتوای مناسب برای گروه سنی خردسال، كودك و نوجوان مواجه بودیم تا این شخصیت بزرگ به فرزندان ما هم شناسانده شود. همانطور كه می دانید خود حاج قاسم سلیمانی در دوران حیاتش بنا به ملاحظاتی كه داشتند، اجازه نمی دانند هنرمندان محتوایی را در رابطه با خودشان تولید كنند. ازاین رو ما از هنرمندانی كه در دنیای بزرگسال این علاقه را ابراز كرده بودند درخواست كردیم تا از ابزار خود استفاده كنند و به هر روشی كه درست می دانند این قهرمان جهانی را به كودكان هم معرفی كنند.
فراخوانی كه در شبكه های اجتماعی پاك می شد!
سرشار درباره بهره برداری از محتوای رسیده به این كمپین عنوان كرد: ما تلاش كردیم به دو شكل عمل نماییم هم محتوای دریافتی را به كودكان برسانیم و هم فضایی فراهم گردد تا هنرمندان بتوانند اثر هنری مشتركی شكل دهند. بر این اساس، فراخوان موردنظر توسط شبكه های مختلف مجازی اطلاع رسانی شد كه البته چندین بار هم این فراخوان از جانب متولیان برخی شبكه های اجتماعی پاك شد! ما البته از ابزارهای دیگر هم استفاده كردیم.
مدیر شبكه كودك با اشاره به علاقه هنرمندان برای ساخت آثاری برای كودكان خاطرنشان كرد: در این ۲ روز شعرا، آهنگسازان، طراحان پوستر و هنرمندان حوزه های دیگر تماس گرفتند و هر یك محتوایی را كه تولید كرده بودند برای ما ارسال كردند.
تا چهلم سردار این مسیر ادامه دارد
وی با اشاره به این محتوای ارسالی اظهار داشت: حدود هشت پوستر، چند قطعه شعر و موسیقی برای ما ارسال شده است كه بخشی از این آثار را از راه آنتن شبكه كودك و برخی را از راه فضای مجازی منتشر می نماییم.
سرشار با اشاره به تولید نماهنگ و فیلم كوتاه هم اظهار داشت: بخشی از این محصولات مثل فیلم كوتاه و نماهنگ زمان بیشتری را برای تولید صرف می كند و ما تا چهلم شهید سلیمانی این مسیر را به شكل ستادی ادامه می دهیم، پس از چهلم هم آثاری كه ماندگارتر است و فرآیند تولید پیچیده تری را طی می كند هم همچنان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
حاج قاسم؛ نماد امنیت ملی
مدیر شبكه كودك در پاسخ به انتقاد احتمالی برخی به شبكه كودك در خصوص اینكه پرداختن به موضوعاتی از این دست برای گروه سنی كودك و نوجوان مناسب نمی باشد، اظهار نمود: شخصیت حاج قاسم سلیمانی نماد امنیت ملی كشور است و جالب است بدانید كه پس از انتشار فراخوان، ما تا بحال حتی یك بازخورد منفی هم نداشته ایم. یك باور عمومی و یك همبستگی فكری در جامعه وجود دارد كه معرفی سردار سلیمانی بعنوان یك قهرمان، قدرت بازدارندگی در امنیت كشور را بالا می برد. از سوی دیگر هنرمندان عرصه كودك و نوجوان، متخصصان این حوزه هستند و مخاطب را می شناسند و مراقبت می كنند كه پدیده های پیچیده مثل مرگ و شهادت در هر رده سنی چطور باید بیان شود.
وی با توضیح بیشتر نسبت به این ملاحظات اظهار نمود: تخصص این هنرمندان این است كه مفاهیم پیچیده را ساده سازی كنند و تركیب این دو ماجرا یعنی موضوعی كه نسبت به آن همبستگی ملی وجود دارد و فعالیت متخصصان این عرصه كمك می نماید كه این فراخوان به شكل درستش پیش رود.
مدیر شبكه كودك در انتها به فعالیت خودجوش هنرمندان برای این كمپین اشاره و تصریح كرد: شبكه كودك بودجه اضافه ای را برای این كمپین در نظر نگرفته است و بیشتر حركتی برای انتشار و هماهنگی بین هنرمندان در این راستا صورت گرفته است.

1398/10/16
13:22:31
itemprop="bestRating">5
4643
تگهای خبر: جهان , فضا , فضای مجازی , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد