وبلاگ آفتاب
نسبت به سال ۲۰۱۸؛

فروش سینما در آمریكا ۴ درصد كاهش پیدا كرد

فروش سینما در آمریكا ۴ درصد كاهش پیدا كرد

وبلاگ آفتاب: با وجود همه پیشبینی ها برای این كه امسال ركورد فروش سال پیش شكسته شود، اما بی توجهی مخاطبان به شماری از فیلم های مطرح استودیوها، كاهش فروش را بر سینماهای آمریكا تحمیل كرد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از هالیوود ریپورتر، در حالیكه پیشبینی ها این بود كه ركورد فروش ۱۱.۸۸ میلیارد دلاری سینما در سال ۲۰۱۸، امسال شكسته می شود اما با رشد تماشای فیلم در خانه ها به صورت آنلاین، سینما با كاهش فروش روبرو شد.
این در حالی است كه استودیوهای اصلی هالیوود هم با ادغام دیزنی و فاكس با یكدیگر از ۶ استودیو به ۵ استودیوی اصلی كاهش یافته و همین مساله می تواند بر تولید اثر بگذارد.
بر مبنای آمار فروش سینمای آمریكا در سال ۲۰۱۹ رقمی برابر ۱۱.۴۵ میلیارد دلار بوده كه نشان دهنده كاهشی ۳.۶ درصدی در مقایسه با ركورد سال پیش است.
در صورتی كه محاسبه نسبی فروش برای روزهای باقی مانده سال درست باشد، این بزرگ ترین كاهش نسبت به سال قبل، از سال ۲۰۱۴ تابحال است. در آن سال فروش داخلی آمریكا نسبت به سال قبل از آنكه ۱۰.۳۶ میلیارد دلار بود، كاهشی ۵.۱ درصدی را تجربه نمود. اما سال بعد فروش گیشه باردیگر راه صعودی را در پیش گرفت و سال ۲۰۱۵ با فروش ۱۱.۱۳ میلیارد دلاری افزایش ۷.۵ درصدی را ثبت نمود.
با این حال از نگاه مثبت فروش ۱۱.۴۵ میلیارد دلاری امسال به مفهوم دومین فروش بالا در همه تاریخ سینمای آمریكاست و در پشت سر آن فروش سال ۲۰۱۶ با رقم ۱۱.۳۸ میلیارد دلار قرار می گیرد.
در سال ۲۰۱۷ هم بازار فیلم كاهشی ۲.۳ درصدی را تجربه كرده بود و بعد با رشد ۶.۹ درصدی در سال ۲۰۱۸ روبرو شده بود.
با وجود اینكه آمار فروش محصولات سینمایی آمریكا در بازارهای بین المللی هنوز اعلام نشده است، پیشبینی می شود فروش این بازار در سال ۲۰۱۹ به اندازه سال پیش كه ۴۱ میلیارد دلار بود، باشد یا حتی بیشتر از آن. سال پیش بالاترین ركورد فروش در بازارهای بین المللی به ثبت رسید.

1398/10/03
12:58:59
itemprop="bestRating">5
4605
تگهای خبر: آنلاین , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد