وبلاگ آفتاب
تهیه كننده فیلم منطقه پرواز ممنوع:

غفلت از نوجوانان در تولیدات فرهنگی و انقلابی

غفلت از نوجوانان در تولیدات فرهنگی و انقلابی

به گزارش وبلاگ آفتاب یزد ـ تهیه كننده فیلم منطقه پرواز ممنوع اظهار داشت: در شرایطی كه قشر نوجوان به شدت مصرف كننده فیلم و موسیقی و كتاب است، در زمینه تولیدات فرهنگی و انقلابی بسیار از آنها غفلت شده است.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، حامد بامروت نژاد در نشستی با مدیركل اداره تبلیغات اسلامی استان یزد و تعدادی از فعالان فرهنگی استان یزد از یزد بعنوان بهشت تولیدات هنری انقلاب یاد كرد و گفت: ایده اولیه ساخت فیلم منطقه پرواز ممنوع پس از شهادت شهید مصطفی صدرزاده شكل گرفت و ۸۰۰ صفحه مطلب از این شهید والامقام و خانواده وی جمع آوری شد كه این مطالب مبنای كار ساخت فیلم شد.
وی اضافه كرد: این فیلم بر اساس یك رابطه پدر و فرزندی شكل گرفت و معتقدیم استقبالی كه از این فیلم شده، به خاطر نگاه وی ژه شهید صدرزاده است برای اینكه وی معتقد بود كه اگر شهید شوم، دستم برای كار فرهنگی بازتر خواهد بود و این فیلم هرچه دارد از نگاه شهید است.
بامروت نژاد بیان كرد: تابحال شش محصول از شهید صدرزاده در چارچوب فیلم و كتاب تولید شده كه همچون آنها می توان به كتاب های ابوعلی كجاست، سرباز روز نهم و در مكتب مصطفی و … همین طور دو فیلم اشاره نمود.
تهیه كننده فیلم منطقه پرواز ممنوع با اشاره به اینكه مخاطب این فیلم نوجوانان هستند، عنوان كرد: متأسفانه در تولیدات فرهنگی و انقلابی مخاطب نوجوان به شدت مورد غفلت واقع شده و این نكته فراموش شده كه نوجوان نه كودك است و نه بزرگسال.
وی با اشاره به اینكه كتاب، فیلم و موسیقی انقلابی و فرهنگی برای نوجوانان نداریم، اشاره كرد: نكته جالب اینجاست كه این قشر به شدت مصرف كننده است و به شدت به دنبال فیلم و موسیقی، فضای مجازی و بازی است اما متأسفانه به شدت هم بی پناه است چون هرچه تولید می شود را دریافت می كند و در قبال دریافت های خود، قدرت تحلیل ندارد.
بامروت نژاد تصریح كرد: سینما شبیه به صفحه اینستاگرام است و فیلم ها مثل پست های این صفحه هستند؛ وقتی یك پست لایك می خورد یعنی اینكه مخاطب این مطلب را پسندیده و اگر به دنبال جذب فالور باشیم، باید آنچه مخاطب آنرا پسندیده را پررنگ تر نماییم.
وی همین طور با مقایسه سینما با یك جورچین افزود: یكی از قطعات این جورچین فیلم است؛ این فیلم یا در جورچین جا می گیرد یا جورچین آنرا پس می زند یا آنقدر زبانه ها و اضافات این قطعه سابیده می شود تا در جورچین جا بگیرد كه نمونه اینها را طی این سال ها به خوبی در فیلم های مختلف دیده ایم.
بامروت نژاد، مخاطب را نیز یكی دیگر از قطعات این جورچین خواند و اظهار داشت: یك قشر از مخاطب منتظر سه شنبه است تا به سینما برود چون بلیط نیم بها است اما در مجموع بنظر می رسد قطعات این جورچین به نحوی چیده شده كه یك عده اصلاً به سینما نیایند.
وی اشاره كرد: باید مخاطب مذهبی را وارد جورچین یا وارد صفحه اینستاگرام نماییم برای اینكه تا زمانی كه مخاطب مذهبی به سینما نیاید، ساخت فیلم انقلابی رونق نمی گیرد.
بامروت نژاد با طرح این سوال كه حالا برای مخاطب مذهبی سالی چند تولید داریم، عنوان كرد: هم اكنون مخاطب سینمای فعلی ایران چهار درصد مردم هستند و این ضرری است كه سینما متحمل شده است در صورتیكه رهبر معظم انقلاب فرمودند: كلید حل مشكلات كشور در سینما است.

1398/09/28
15:03:25
itemprop="bestRating">5
4355
تگهای خبر: بازی , تبلیغات , فضا , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد