وبلاگ آفتاب

شرایط نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان چیست؟

شرایط نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان چیست؟

به گزارش وبلاگ آفتاب، معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از ابلاغ آئین نامه جامع مهمانی و انتقال دانشجویان دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی - غیردولتی، پژوهشی و فناوری اطلاع داد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه آئین نامه جامع مهمانی و انتقال دانشجویان دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی – غیردولتی، پژوهشی و فناوری ابلاغ گردیده است؛ اظهار داشت: تمامی امور مهمانی و انتقال دانشجویان به دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی نزدیک به محل سکونت خانواده، با رعایت ضوابط آموزشی و احراز شرایط مندرج در آئین نامه بوده و منوط به موافقت موسسات مبدا و مقصد است.
وی در مورد شرایط مهمانی موقت دانشجویان اظهار نمود: در صورتیکه دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی را در موسسه مبدا با میانگین کل حداقل ۱۴ گذرانده و دارای یکی از شرایط خاص مندرج در آئین نامه باشد، می تواند تقاضای حداکثر دو نیم سال مهمانی را از راه سامانه داشته باشد.
وی ادامه داد: دانشجویان متقاضی مهمانی باید درخواست خویش را از نیمه دوم فروردین ماه هر سال صرفاً در بازه زمانی تعیین شده از جانب سازمان امور دانشجویان برای دو نیمسال «نیمسال اول و دوم تحصیلی بعد» در سامانه ثبت نمایند.
معاون امور دانشجویان افزود: مدت مهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته، چهارنیمسال و برای مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، دونیمسال تحصیلی است همینطور ادامه وضعیت میهمانی درصورت موافقت موسسات مبدا و مقصد تا دانش آموختگی بلامانع خواهد بود.
دکتر ارژنگ اضافه کرد: شورای موسسه مبدا موظف است بر مبنای مفاد این آئین نامه، درخواست دانشجو را بررسی و بعد از تشخیص و احراز شرایط حداکثر تا ۱۵ تیرماه همان سال برای حداکثر دوم سال تحصیلی نظر خویش را اعلام و در صورت موافقت ریز نمرات دانشجو به موسسه مقصد ارسال نماید. موسسه مقصد هم مکلف است حداکثر تا پایان مرداد ماه همان سال نظر خویش را برای دو نیمسال تحصیلی به موسسه مبدا و متقاضی اعلام نماید.
وی در مورد شهریه دانشجویان میهمان اعلام نمود: دانشجویان دوره روزانه در دوران مهمانی و مهمانی دائم در صورت عدم پذیرش در دوره روزانه در موسسه مقصد، ملزم به پرداخت شهریه مطابق تعرفه مصوب هیئت امنای موسسه مقصد که به تایید وزارت متبوع رسیده است، می باشند.
دکتر ارژنگ افزود: دانشجویان دوره روزانه متقاضی انتقال در صورت دارا بودن نمره قبولی دوره روزانه «در آزمون سراسری سال ورودی» در موسسه مقصد از پرداخت شهریه معاف هستند. دانشجویان دوره شبانه و موسسات غیردولتی غیرانتفاعی در تمام حالت های مهمانی ملزم به پرداخت ۴۰ درصد تا۵۰ درصد از شهریه کامل ثابت و متغیر به موسسه مقصد هستند.
وی در مورد شرایط تبدیل مهمانی موقت به مهمانی دائم اظهار داشت: از آن رو که دانشجو نمی تواند در ابتدای تحصیل میهمان دائم شود، در صورتیکه تطبیق واحدها در موسسه مبدا مشکلی نداشته باشد و به شرط آنکه معدل کل ۱۴ و بالاتر در مدت چهار نیمسال مهمانی در مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال مهمانی در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته را در موسسه مقصد کسب نمایند، می تواند در صورت موافقت موسسات مبدا و مقصد، میهمان دائم شود.
دکتر ارژنگ با اشاره به اینکه انتقال دانشجویان به موسسه مقصد، مشروط به احراز شرایط مندرج در ماده ۲ آئین نامه است؛ اظهار نمود: کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجویان ورودی همان سال و همان رشته در موسسه مقصد، در مدت حداقل چهار نیمسال مهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ضروریست.
معاون امور دانشجویان داخل در مورد انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر اظهار نمود: بر طبق این آئین نامه انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر مطابق ماده ۶۲ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران مصوب سال ۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی مکلفند با رعایت مقطع تحصیلی و نوع موسسه، نسبت به انتقال دانشجویان و پذیرفته شدگان، آزادگان، اسرا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و دانشجویان شاهد به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی محل سکونت خانواده آنان و یا نزدیکترین محل و همینطور تغییر رشته آزمایشی مربوط برای یکبار اقدام نمایند.
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، او در آخر تصریح کرد: مهلت ثبت نام مهمانی و انتقال دانشجویان برای سال تحصیلی۱۴۰۲- ۱۴۰۳ که تا پیش از این ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ بود تا ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ تمدید شده و بر این اساس متقاضیان می توانند با رفتن به سامانه سجاد نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند. همینطور دانشجویان می توانند برای اطلاع از آئین نامه جامع مهمانی و انتقال دانشجویان می توانند اینجا کلیک کنند.



1402/03/06
15:09:25
itemprop="bestRating">5
236
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد