وبلاگ آفتاب
در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

لئوناردو داوودنژاد به وادی هنر بازگشت

لئوناردو داوودنژاد به وادی هنر بازگشت

به گزارش وبلاگ آفتاب، حسین کشفی اصل کارگردان لئوناردو داوودنژاد در رابطه با از سر گیری اجرای نمایش و تغییراتی که کار نسبت به ۷ ماه قبل داشته است، توضیحاتی عرضه داد.



حسین کشفی اصل کارگردان نمایش «لئوناردو داوودنژاد» در رابطه با از سرگیری اجرای نمایشی به خبرنگار مهر اظهار داشت: نمایش کمدی «لئوناردو داوودنژاد» به نویسندگی محسن میرزاخانی اجرای عمومی خویش را از روز ۲۷ فروردین ماه در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان آغاز می کند. این نمایش ۷ ماه قبل تنها سه روز و از ۲۷ تا ۲۹ شهریور روی صحنه بود و اجرای آن به علت التهابات اجتماعی چند ماه پیش متوقف گردید و ما ترجیح دادیم در موقعیتی مناسب تر این نمایش را به صحنه ببریم که البته جدا از این تماشاخانه انتظامی هم در این دوران تعطیل بود و اخیرا فعالیتش را از سر گرفته است.
وی افزود: متاسفانه همه ما در این مدت شرایط عجیب و غریبی را سپری کردیم و طبیعتاً مانند همه اتفاقات دیگر در این شرایط هم حوزه تئاتر بیشتر از حوزه ها و مشاغل دیگر زخم برداشت و صدمه دید. این نمایش قرار بود ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ به صحنه برود که در نهایت اجرایش به ۲۷ فرودین ۱۴۰۲ موکول شد.
این بازیگر و کارگردان تئاتر در رابطه با تغییراتی که نمایش نسبت به قبل داشته است، بیان نمود: «لئوناردو داوونژاد» در این ۷ ماه گرفتار اتفاق ها و تحول هایی شده است. این نمایش ۳ بازیگر دارد که در اجرای جدید ۲ بازیگر آن تغییر کرده اند و به دلائل مختلفی که من به آن احترام می گذارم تنها یکی از بازیگران قبلی با اجرای جدید همراه می باشد. همینطور چند نفر از عوامل پشت صحنه هم به علت مسائل شخصی و کاری شان تغییر کرده اند که همین تغییرات کار من را بعنوان کارگردان خیلی سخت می کرد. از آنجائیکه عادت ندارم کاری را نیمه تمام بگذارم این نمایش برای من به مثابه یک پرونده باز بود که باید می بستمش. ۷ ماه تمام این نمایش مانند باری بر دوش من سنگینی می کرد و آنرا با خودم حمل می کردم و هم اکنون خیلی خوشحالم که باردیگر نمایش به صحنه می رود.
کارگردان «تجربه های اخیر» خاطرنشان کرد: از سوی دیگر من آدمی نیستم که کاری را که ۷ ماه قبل اجرا رفتم باردیگر تکرار کنم چون انگار دارم خودم، خودم را دور می زنم ازاین رو نمایش مخصوصاً از لحاظ دکور و صحنه پردازی ۱۰۰ درصد تغییر کرده و اگر مخاطبی آن سه اجرا را دیده باشد وقتی وارد سالن می شود از دیدن چیدمان و فضای جدید نمایش شوکه می شود. همینطور طبیعتاً هر بازیگری جنس و رنگ بازی خودش را دارد و ۲ بازیگر جدید، شیوه بازی خودشان را دارند و ازاین رو امکان دارد با عنایت به جنس بازی بازیگران تغییراتی در کارگردانی هم به وجود آمده باشد. اقلام تبلیغاتی نمایش هم گرفتار تغییراتی شده اند بعنوان نمونه ۷ ماه قبل در تبلیغات نمایش شاهد تصاویر خندان بازیگران با عنایت به کمدی بودن نمایش بودیم اما هم اکنون چنین نگاهی وجود ندارد و ترجیح شخصی ام اینست که نگاهم به این پروژه تفکربرانگیز تر باشد.
کشفی اصل در انتها در رابطه با نکات منفی که متوقف شدن ۷ ماهه نمایش داشته است، توضیح داد: یکی از نکات منفی که اجرای مجدد نمایش دارد اینست که من باید برخی هزینه ها را باردیگر از اول برعهده بگیرم که در شرایط امروز این کار ساده ای نیست و باید هزینه هایی را که قبلاً یک مرتبه کرده اید باردیگر انجام دهید. اما همه ما آلوده تئاتر هستیم و این آلودگی را دوست داریم و نکته مهم برای من اینست که اتفاق خوبی برای نمایش بیفتد و مخاطبان راضی از سالن خارج شوند. این نمایش با الهام از نمایشنامه «هنر» اثر یاسمینا رضا نوشته است و تقابل و رویارویی سه رفیق بر سر یک تابلوِ نقاشی اثر استاد «لئوناردو داوودنژاد» را به تصویر می کشد.
بازیگران نمایش به ترتیب الفبا مهیار اسلامی، فرید رحمتی، فرشید قلی پور هستند که تا ۱۹ اردیبهشت ساعت ۲۰: ۳۰ روی صحنه خواهد بود.


منبع:

1402/01/26
15:14:29
itemprop="bestRating">5
357
تگهای خبر: بازی , پروژه , تبلیغات , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد