وبلاگ آفتاب
پخش كننده فیلم با وبلاگ آفتاب مطرح كرد؛

انتظار حمایت انفجاری از غریب را داشتیم اما نشد!

انتظار حمایت انفجاری از غریب را داشتیم اما نشد!

وبلاگ آفتاب: سعید خانی پخش کننده فیلم سینمایی غریب ضمن انتقاد از عدم همراهی مناسب تلویزیون و شهرداری برای تبلیغ این فیلم، اظهار امیدواری کرد که پس از عید فطر شرایط استقبال از فیلم بهبود پیدا کند.



سعید خانی پخش کننده فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی از فیلم های اکران نوروز ۱۴۰۲، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ی وضعیت استقبال از این فیلم در سینماها اظهار داشت: در وضعیت سیاسی و اقتصادی جامعه، به طور معمول فیلم های جدی و به ویژه دفاع مقدسی به سختی با استقبال مواجه می شوند اما درباره ی فیلم های دفاع مقدسی مشکل اصلی نبود هماهنگی میان ارگان های فرهنگی متولی حمایت است که بروکراسی پیچیده ای دارند. برای همین فیلم «غریب» زمان زیادی طول کشید که ما بتوانیم برای آن تیزر تلویزیونی داشته باشیم. زمانی تیزرهای فیلم تأیید شد که نزدیک به ۱۰ روز از شروع اکران گذشته بود!
وی افزود: منطق درست برای تبلیغ یک محصول فرهنگی این است که پیش از عرضه درباره ی آن اطلاع رسانی شود. سازمان زیباسازی شهرداری هنوز برای اطلاع رسانی درباره ی اکران «غریب» پای کار نیامده است. برای فیلم هایی از این جنس اگر ارگان ها و نهادهای فرهنگی همکاری نداشته باشند، طبیعتاً کار ما هم مشکل تر می شود. برای یک فیلم اجتماعی و یا یک فیلم کمدی می توانیم بوسیله های دیگری تبلیغات را انجام دهیم اما در مواردی مانند فیلم «غریب» واقعاً شهرداری و تلویزیون باید پای کار بیایند.
حمایت دیرهنگام نوشدارو پس از مرگ سهراب است!
این پخش کننده اظهار داشت: مدیران فرهنگی ما باید این درک و دریافت را داشته باشند که یک محصول فرهنگی، زمان اندکی برای عرضه دارند و اگر زمان آن بگذرد، هزار بیلبورد هم بزنیم دیگر کارایی ندارد و نوشدارو پس از مرگ سهراب است.
خانی در عین حال تاکید کرد: به رغم تمام این موارد، شخصاً از مجموع فروش ۶ میلیارد تومانی فیلم «غریب» تا به امروز راضی هستم. در عین این که فکر می کنم اکران اصلی فیلم از هفته آتی و پس از ماه مبارک رمضان شروع می شود. باتوجه به ماهیت فیلم که حرف روز دارد و خوش ساخت است می تواند مخاطب بیشتری هم به سمت خود جلب نماید.
وی افزود: گاهی اختلاف سلیقه میان مدیران فرهنگی وجود دارد که موجب می شود درک درستی نسبت به پروسه عرضه یک محصول فرهنگی وجود نداشته باشد. عرضه هر محصول فرهنگی نیاز به اطلاع رسانی دارد و به طور معمول فیلم هایی از این دست به سبب نبود اطلاع رسانی درست لطمه می بینند.

این پخش کننده درباره ی زمان بندی اکران «غریب » هم اظهار داشت: معتقدم اکران نوروزی «غریب» تصمیم درستی بود. بالاخره فیلم در جشنواره فجر مورد توجه قرار گرفته بود. از جانب دیگر هم در ترکیب فیلم های نوروز باید یک فیلم دفاع مقدسی هم اکران می شد. تعداد فیلم ها هم امسال زیاد نبود و به همین دلایلی اکران نوروزی این فیلم را هنوز هم تصمیم درستی می دانم. احساسم این است که با توجه به این که طیف مخاطبان این فیلم در ماه رمضان بیشتر درگیر آئین های این ماه بوده اند، از پس از عید فطر، فیلم با استقبال بهتری هم مواجه می شود.
فکر می کردیم با حمایت تلویزیون دیگر نیازی به ماهواره نداریم!
این تهیه کننده و پخش کننده سینما درباره ی استفاده برخی فیلم های درحال اکران از ظرفیت تبلیغات ماهواره ای و تأثیر آن بر گیشه سینماها هم اظهار داشت: تصور شخص من این بود که فیلم «غریب» از جانب تلویزیون حمایت می شود و دیگر نیازی به تبلیغات ماهواره ای ندارد! تصورم این بود که صداوسیما و شهرداری پای کار می آیند و در حد انفجار درباره ی شروع اکران فیلم اطلاع رسانی می کنند! اما این پروسه طولانی شد، یکی اصلاً پای کار نیامد و دیگری هم دیگر همراه شد.
تصمیم گیری درباره ی واگذاری حق پخش فیلم «غریب» به تلویزیون برعهده تهیه کننده فیلم است اما طبق قراری که با هم گذاشته ایم بطور قطع تا ۶ ماه آتی این اتفاق نمی افتد
وی اضافه کرد: اگر برای تماشای یک فیلم در سالن سینما فقط بدنبال خنده و سرگرمی نباشیم، «غریب » فیلمی است که فارغ از دید های سیاسی می توان به تماشای آن نشست. به ویژه اگر مخاطبانی بدنبال فیلمی هستند که ارزش دیدن روی پرده را داشته باشد، حتما این فیلم گزینه مناسبی است.
پخش کننده «غریب» درباره ی مذاکره برای واگذاری حق پخش این فیلم به تلویزیون هم اظهار داشت: تصمیم گیری درباره ی این واگذاری برعهده تهیه کننده فیلم است اما طبق قراری که با هم گذاشته ایم بطور قطع تا ۶ ماه آتی این اتفاق نمی افتد.
خانی درباره ی فیلم «سه کام حبس» ساخته سامان سالور که پخش آنرا نیز برعهده دارد هم توضیح داد: «سه کام حبس» از روز چهارشنبه آینده روی پرده می رود. این فیلم از آن فیلم هایی است که به سبب همزمانی با بحران کرونا پشت خط اکران مانده بود. سال قبل هم قصد اکران آنرا داشتیم که احساس کردیم شرایط مناسب نمی باشد. در مجموع با توجه به این که در این مقطع بیشتر فیلم های روی پرده کمدی هستند احساس کردیم زمان مناسبی است که این فیلم را هم اکران نماییم تا در نگاه کلان سبد اکران سینماها متنوع باقی بماند. اگر مدام فیلم های کمدی را اکران نماییم، طبیعتاً قسمتی از مخاطبان خودرا از دست می دهیم.
«عامه پسند» و «قیف» شاید خرداد اکران شوند
این پخش کننده درباره ی دیگر فیلم های آماده اکران دفتر پخش خود هم اظهار داشت: هم اکنون فیلم های «عامه پسند»، «قیف»، «ابر بارانش گرفته» و چند فیلم دیگر را آماده داریم که غالباً فیلم هایی هستند که از سالهای قبل باقی مانده اند و برای پخش آنها تعهد داشته ایم. درحال مذاکره و برنامه ریزی هستیم و شاید در حوالی خرداد ماه این فیلم ها را هم بتوانیم اکران نماییم.
خانی درباره ی تحلیل خود از اکران نوروزی که به رغم همزمانی با ماه رمضان شاهد افزایش مخاطب در سینماها نسبت به نوروز گذشته بودیم هم اظهار داشت: بخش عمده ای از این استقبال به سبب اکران کمدی خوبی مانند «فسیل» است. محتوای خود حتی در بحرانی ترین شرایط هم می تواند مردم را به سینماها بکشاند. شاید پیش بینی می شد که همزمانی با ماه مبارک رمضان موجب رکود سینماها شود اما یک کمدی خوب توانست مردم را به سینما بکشاند. فیلم هایی مانند «ملاقات خصوصی» و «بخارست» هم با همین طراوت توانستند در عرصه اکران حضور داشته باشند. مخاطب امروز مخاطب باهوشی است و اگر فیلم خوبی که مناسب پرده هم باشد اکران شود، حاضر است برای تماشای آن هزینه هم بگذارد و با لذت به تماشای آن بنشیند. همین مخاطب اگر فیلمی را مناسب پرده تشخیص ندهد، منتظر می ماند تا فیلم عرضه آنلاین شود و در تلویزیون آنرا می بیند.
خبرگزاری مهر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

1402/01/22
11:56:46
itemprop="bestRating">5
468
تگهای خبر: آنلاین , اقتصاد , تبلیغات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد