وبلاگ آفتاب
با انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت علوم محقق می شود

همکاری دانشگاه فنی وحرفه ای در اجرای طرح سراهای مهارت آموزی دانشجویان

همکاری دانشگاه فنی وحرفه ای در اجرای طرح سراهای مهارت آموزی دانشجویان

وبلاگ آفتاب: در امتداد اجرای طرح راه اندازی سراهای مهارت آموزی دانشجویان (سرمد) تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دانشگاه فنی و حرفه ای منعقد گردید.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در حاشیه امضاء این تفاهم نامه در سخنانی با تکیه بر ضرورت قابلیت افزایی دانشجویان و افزایش مهارت های آنان، اضافه کرد: ورود به آموزش های مهارت محور در دانشگاه ها گام مهمی برای تحقق سند تحول نظام آموزش عالی که همیشه مورد تاکید دولت می باشد، بشمار می رود.
وی ادامه داد: گذراندن دروس مهارت محور در دانشگاه ها تا حدودی درحال اجراست، ولی این دروس جوابگوی نیاز دانشجویان در ورود به فضای کسب وکار نیست، پس غنی سازی اوقات فراغت و بهره مندی از این اوقات در راستای رشد مهارتی دانشجویان اقدامی مهم و حائز اهمیت بشمار می رود.
کلانتری اضافه کرد: ارتقاء امید، انگیزه و پویایی در میان دانشجویان مستلزم ایجاد دورنمای روشن از آینده شغلی جوان دانشگاهی است و تا آن زمان که این مهم تحقق پیدا نکند، نمی توان امیدواری چندانی در میان دانشجویان شاهد بود.
وی یکی از راهکارهای حل این مساله را پرداختن به مقوله مهم و اثرگذار مهارت آموزی دانست و اشاره کرد: در صورتیکه دانشگاه بتواند افزون بر آموزش های تخصصی، افرادی ماهر را آماده ورود به عرصه اجتماع کند، می توان انتظار داشت نشاط و پویایی در میان دانشجویان تا حدودی افزایش یابد، هر چند که مؤلفه های متنوعی سبب ارتقاء این امر می شود، ولی دورنمای شغلی برای دانشجویان بسیار مهم و حائز اهمیت تلقی می شود.
کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بدین جهت در معاونت فرهنگی و اجتماعی تصمیم بر آن گرفته شد تا با همکاری دانشگاه های مهارت محور و دستگاه های مسئول دراین زمینه، طرحی با عنوان طرح «سرمد» با هدف ایجاد سراهای مهارت آموزی دانشجویان در فضای خوابگاه های دانشجویی اجرائی شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در آخر اظهار داشت: بصورت جدی از دانشگاه فنی و حرفه ای انتظار می رود تا در امتداد رسالت اجتماعی خود در اجرای این طرح همکاری کرده و تمامی ظرفیت های خود دراین زمینه را به میدان بیاورد.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی وحرفه ای، در این جلسه، دکتر عرفان خسرویان، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای نیز در سخنانی ضمن استقبال و ابراز خرسندی از رویکرد وزارت علوم در پرداختن به ارتقاء دانش مهارتی دانشجویان، اظهار داشت: با همه ظرفیت های ممکن در اجرای این طرح در سطح خوابگاه های دانشجویی که اتفاقاً فضاهایی هستند که مستعد لطمه پذیری هستند، مشارکت کرده و با وجود محدودیت شدید اعتبارات، انتظار درآمدزایی را در این همکاری نداریم؛ چونکه دراین زمینه اهداف مشترکی را دنبال می نماییم.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بیش از 65 درصد دانش آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند، اظهار داشت: آموزش های ارائه شده در این دانشگاه از کیفیت مطلوبی برخوردارست.
خسرویان اضافه کرد: طرح های تحولی و برنامه های مختلفی را در امتداد ارتقاء اثرگذاری دانشگاه فنی وحرفه ای در دست اقدام داریم که در صورت اجرائی شدن این طرح ها، زمینه افزایش تعاملات اجتماعی و تقویت دانشگاه و صنعت فراهم می شود.
او در آخر اظهار امیدواری کرد: اجرای طرح «سرمد» و این همکاری مشترک منشأ خیر و برکت برای دانشجویان فهیم کشور باشد.



1401/12/26
23:41:25
itemprop="bestRating">5
296
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , صنعت , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد