وبلاگ آفتاب
رییس جهاددانشگاهی:

سربازان دوره های مهارتی و کارآفرینی را فرصتی برای اشتغال در آینده ببینند

سربازان دوره های مهارتی و کارآفرینی را فرصتی برای اشتغال در آینده ببینند

به گزارش وبلاگ آفتاب، رئیس جهاددانشگاهی در چهارمین پیش نشست تخصصی همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با تاکید به این که با برگزاری دوره های مهارتی و کارآفرینی در دوران خدمت نظام وظیفه می توانیم سربازان را به آینده امیدوار نماییم اظهار داشت: سربازان این دوره ها را بعنوان فرصتی برای اشتغال در آینده ببیند.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی در این پیش نشست تخصصی که بامداد روز یکشنبه 13 آذرماه در دفتر مرکزی این نهاد با حضور معاون جوانان وزیر ورزش، مشاور عالی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح با مبحث اشتغال مؤثر کارکنان وظیفه برگزار شد از دوره های مهارتی و کارآفرینی در دوران خدمت نظام وظیفه بعنوان فرصتی برای اشتغال در آینده نام برد.

رئیس جهاددانشگاهی بابیان این که درگذشته این تصور بود که دوران سربازی فقط به دوره های نظامی اختصاص دارد افزود: اما با عرضه این آموزش ها، آنها مهارت های زندگی را فرامی گیرند.

وی بابیان این که جهاددانشگاهی دارای تجربیات ارزشمندی درزمینه برگزاری دوره های آموزش کارآفرینی است افزود: یادگیری پله اول ترقی است و افراد به واسطه آموزش و یادگیری انگیزه پیدا می کنند.

دکتر مسلمی نائینی بابیان این که خوشبختانه مباحث دوره های مهارت آموزی سربازان به خوبی طراحی شده است اضافه کرد: به صورت مثال آموزش سواد رسانه ای که این روزها اهمیت آنرا در جامعه می بینیم از این جمله آموزش هاست. همینطور بحث های حقوقی و مالی که جهت راه اندازی کسب و کار مفیدند به سربازان آموزش داده می شود.

رئیس جهاددانشگاهی ضمن اشاره به اهمیت نیروی انسانی و بیان این که دلیل موفقیت کشورهای پیشرفته نیروی انسانی آن هاست اضافه کرد: امیدوارم با تلاشهای انجام شده، دوران سربازی تبدیل به خاطرات خوبی برای سربازان شود و این دوره های فرصتی برای ورود به بازارکار در آینده باشد.
نیاز به مهارتی داریم که نفع کل جامعه در آن دیده شود
دکتر یامین پور هم در این مراسم با اشاره به اینکه خداقوت عرض می کنم خدمت جهاددانشگاهی که بار اصلی این مأموریت و زحمت بر دوش این عزیزان است اظهار داشت: طبق گزارش ها هزاران جوانی که در دوران سربازی هستند از این آموزش ها بهره مند می شوند.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: آن چیزی که بعنوان مهارت در کشور درحال آموزش دادن است و آن چیزی که فهمیده می شود تا حدود زیادی تحت تاثیر مباحث نئولیبرالیسم است، یعنی اساساً ایده موفقیت فردی و پیشینه کردن نفع شخصی در نظر گرفته می شود.

دکتر یامین پور بیان نمود: این نگاه به چیزی بعنوان جامعه اعتقاد ندارد و جامعه را مجموعه افراد می داند. اما ما کاملاً متفاوت به این مورد نگاه می نماییم و بخشی از مشکلات کشور هم ناشی از این اتفاق است که افراد با ایده های پیشینه کردن نفع شخصی پیوندهای اجتماعی را زیرپا می گذارند.

وی با اشاره به اینکه نیاز به شکلی مهارت داریم که تولید نفع جمعی برای کل جامعه و خیر عمومی را هم در آن دیده شود اضافه کرد: این مفاهیم را باید در این دوره ها بگنجانیم تا با آموختن آن نفع فردی ذیل نفع جمعی تحقق پیدا کند.
سرباز، مهارت و اشتغال سه مبحث حاکمیتی کشور است
در ادامه سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح، ضمن تشکر از جهاددانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان اظهار نمود: سرباز، مهارت و اشتغال سه مبحث ملی اساسی و حاکمیتی کشور است که می خواهیم در همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که ۲۸ آذرماه برگزار می گردد در مورد آنها بحث و گفتگو نماییم.

ایشان در ادامه در ارتباط با اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: فرهنگ سازی، تبلیغ و ترویج سرباز، مهارت و اشتغال و استفاده از نظرات صاحب نظران و اندیشمندان در ارتباط با سرباز، مهارت و اشتغال دو هدفی است که برای این همایش مدنظر قرارگرفته است.

سردار کمالی ضمن اشاره به ارسال ۹۵۰ اثر به دبیرخانه این همایش افزود: بحث اشتغال و اثرپذیری سرباز و اثرگذاری سربازی در اشتغال فرد چیزی است که از ابعاد مختلف می تواند موردبررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: سربازی سبب تقویت روحیه، افزایش قناعت در جوانان و رشد مسئولیت پذیری می شود.

سردار کمالی افزود: مهارت فردی سبب سلامت جسمی و روحی جوانان می شود و تک تک این ها در زندگی افراد مؤثر است.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با تکیه بر اینکه سربازی ازنظر اجتماعی سبب تعلق سرزمینی و ملی می شود، خاطرنشان کرد: سربازی پلی میان مسائل رؤیا پردازانه به حقیقت زندگی و اجتماعی است. سربازی هویت اسلامی را ارتقا می بخشد و تعامل اجتماعی را زیاد می کند. سربازی یک نوع ملت سازی است. ما در ملت سازی مشکل داشتیم که سربازی می تواند این مشکل را حل کند.

وی ادامه داد: مبحث دیگری که باید به آن دقت کنیم مشارکت مردمی در امر دفاع است که سربازی این بستر و ظرفیت را فراهم می آورد تا جوانان بعنوان بال های مردمی در کنار نیروهای مسلح قرار بگیرند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، سردار کمالی بیان نمود: در طرح مهارت آموزی می خواهیم تا سربازان یک مهارت تخصصی و پنج مهارت عمومی را آموزش ببینند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح افزود: نیروهای مسلح بستری را برای همه سازمان ها فراهم نموده است تا به کمکشان بیاید به دو معضل عدم مهارت جوانان و بیکاری کمک کنند تا مشکل حل شود.
ادامه دارد


1401/09/13
15:13:24
itemprop="bestRating">5
359
تگهای خبر: آموزش , بازی , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد