وبلاگ آفتاب
با اكران ۷ روزه در فرانسه؛

فیلم ممنوعه پاکستان می تواند هنوز به اسکار امیدوار باشد

فیلم ممنوعه پاکستان می تواند هنوز به اسکار امیدوار باشد

به گزارش وبلاگ آفتاب، فیلم جویلند که بعنوان نماینده پاکستان به اسکار معرفی شده، با وجود ممنوعیت نمایش در کشور می تواند حائز شرایط اسکار باشد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ورایتی، در حالیکه نمایش «جویلند» در پاکستان ممنوع اعلام شد، این فیلم می تواند هنوز حائز شرایط حضور در رقابت بهترین فیلم بین المللی اسکار۲۰۲۳ باشد.
نمایش فیلم «جویلند» علیرغم این که چند روز پیش در پاکستان ممنوع اعلام گردید اما فیلم همچنان می تواند حائز شرایط حضور در اسکار باشد.
در حالی که دولت پاکستان فیلم سعیم صادق را که بعنوان نامزد اسکار پاکستان معرفی کرده به علت داشتن مطالب زننده ممنوع کرد، اما فیلم هنوز در لیست اسکار جای دارد.
در دستوری که ۱۱ نوامبر از وزارت اطلاعات و پخش پاکستان منتشر گردید آمده که هیات سانسور این کشور در ۱۷ آگوست گواهی تایید اداره سانسور را به فیلم اعطا کرد، اما حالا تصمیم خویش را ملغا کرده است.
با این وجود، استراتژیست های جوایز که برای معرفی «جویلند» کار می کنند گفته اند قصد دارند تا ۳۰ نوامبر نمایش ۷روزه مورد نیاز فیلم را با اکران در سینماهای فرانسه تأمین کنند. این تاریخ آخرین تاریخ اکران مقدماتی برای بخش بین المللی اسکار است و فیلمهای معرفی شده باید تا این زمان اکرانی ۷ روزه را تجربه کرده باشند.
بر مبنای قوانین رسمی آکادمی به جهت اینکه فیلمها راحتتر به امکان حائز شرایط اسکار بودن دست یابند، آکادمی به فیلمها اجازه می دهد در خارج از کشور مبدا و آمریکا، اکران شوند و حداقل هفت روز متوالی در سینماهای تجاری به نمایش درآیند. کمیته اجرایی بین المللی فیلم بلند اسکار در نهایت همه موارد در ارتباط با قوانین و حائز شرایط بودن را ارزیابی خواهد نمود.
اگر فیلم هایی بخواهند در دیگر دسته ها به جز بین المللی مانند بهترین فیلم یا... نامزد شوند باید اکران ۷ روزه در آمریکا داشته باشد. این فیلم هنوز برای اکران در آمریکا توزیع نشده است.
در حال حاضر و با گذشتن از زمان تعیین شده برای معرفی فیلم به آکادمی، پاکستان امکان تغییر نماینده خود و معرفی فیلم دیگری را بعنوان شرکت کننده خود ندارد.
«جویلند» به کارگردانی و نویسندگی سعیم صدیق داستان حیدر، کوچکترین پسر خانواده رعنا را روایت می کند که کار بعنوان رقصنده، ماجراهایی برایش بوجود می آورد.
«جویلند» برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و جایزه هیات داوران بخش نوعی نگاه را برد.
صادق با انتشار اطلاعیه ای تصمیم دولت پاکستان را مغایر قانون اساسی و غیرقانونی خوانده است.

1401/08/25
08:48:57
itemprop="bestRating">5
347
تگهای خبر: اطلاعات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد