وبلاگ آفتاب
در گفت وگو با وبلاگ آفتاب اعلام شد

استقرار ۲۰۰۰ واحد فناور و دانش بنیان در پارک فناوری چشم انداز دانشگاه تهران

استقرار ۲۰۰۰ واحد فناور و دانش بنیان در پارک فناوری چشم انداز دانشگاه تهران

به گزارش وبلاگ آفتاب، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران استقرار 2000 واحد فناور و دانش بنیان در این پارک را چشم انداز دانشگاه تهران دانست و اظهار داشت: بر این اساس پروسه پذیرش و هماهنگی با شماری از شرکت های دانش بنیان به انتها رسیده است که در نظر داریم مکان مناسبی برای استقرار آنها فراهم نماییم.


دکتر علی اسدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شعار سال با عنوان "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی" اظهار داشت: شعار ریاست دانشگاه تهران هم جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه چشم انداز دکتر مقیمی، رییس دانشگاه تهران استقرار ۲۰۰۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور است، اشاره کرد: همه این شرکتها نمی توانند در ساختمان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر شوند، بدین جهت ناگزیریم اکوسیستم نوآوری فناوری را توسعه دهیم که برای این مساله از فضای فیزیکی دانشکده های دانشگاه تهران استفاده می نماییم.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به اینکه هدف اصلی، شکل گیری هسته ها و تیم های فناور در دانشکده ها و دانشکدگان با حضور اساتید و دانشجویان است، اظهار داشت: برای تحقق آن با شرکت های دانش بنیانی که شرایط لازم برای استقرار در پارک را دارند، ارتباط گرفتیم که تا حالا ۳۰۰۰ شرکت دانش بنیان اعلام آمادگی کرده اند و پروسه پذیرش ۱۰۰ تا ۱۵۰ شرکت به انتها رسیده است.

دکتر اسدی با اشاره به اینکه تا حالا این شرکتها از اماکن، امکانات و تجهیزات پارک بازدید کرده اند، در ادامه به شعار دیپلماسی فناوری و کوشش برای تحقق آن اشاره و اشاره کرد: برای اولین اقدام در استقرار دیپلماسی دانش بنیان و فناوری کوشیده ایم حضور خودرا در پردیس های مرزی نظیر کیش، ارس و کاسپین پررنگ تر نماییم.

وی اشاره کرد: تا حالا با دو دانشگاه عراقی وارد مذاکره شدیم، رؤسای این دو دانشگاه در پارک حاضر شدند و از پارک علم و فناوری بازدید داشتند و با شماری از شرکت های دانش بنیان مذاکره داشتند، همین طور دانشگاه ایروان برای ایجاد شعبه پارک علم و فناوری در آن منطقه اعلام آمادگی کرده است.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تصریح کرد: با مناطق آزاد انزلی، سیستان و منطقه آزاد کیش وارد مذاکره شده ایم و به زودی تفاهم نامه ای با منطقه آزاد انزلی منعقد می نماییم و هدف از این اقدامات توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان به خارج از مرزهاست.




1401/08/20
13:53:02
itemprop="bestRating">5
359
تگهای خبر: دانشگاه , سیستم , فضا , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد