وبلاگ آفتاب

سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه

سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه

یکی از مزیت‌های دارندگان پاسپورت ترکیه، دسترسی به ویزای تجاری E-2 آمریکا است. تا انتها همراه ما باشید تا آگاهی بیشتر در این زمینه کسب کنید.


در این مقاله به معرفی و بررسی فرصت‌های طلایی سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه  پرداخته‌ایم. یکی از سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به ترکیه و اخذ شهروندی این کشور، سرمایه‌گذاری در اقتصاد آن است. با پاسپورت ترکیه می‌توانید در‌های جدیدی را به روی خود باز بینید و فرصت سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و انجام معاملات بیشتری را خواهید داشت. یکی از مزیت‌های دارندگان پاسپورت ترکیه، دسترسی به ویزای تجاری E-2 آمریکا (US E-2 business visa) است. تا انتها همراه ما باشید تا آگاهی بیشتر  در این زمینه کسب کنید. 

چگونه برای اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در ترکیه اقدام کنیم؟

در مرحله اول شما باید در ترکیه ملکی بخرید که حداقل 400000 دلار ارزش داشته باشد. کارشناسان املاک ما به شما کمک می‌کنند تا خانه رویایی خود یا نوع دیگری از املاک و مستغلات را پیدا کنید که نیازها و انتظارات شما را برآورده می‌کند. ما لیست ملک‌های بسیاری در وبسایت خود فهرست نموده‌ایم. بنابراین پیدا کردن ملکی که شما می‌خواهید برای ما بسیار آسان است.

پس از یافتن ملک مورد نظر شما، ما به اداره کل ثبت زمین و کاداستر (General Directorate of Land Registry and Cadastre) درخواست می‌دهیم تا اطمینان حاصل شود که شما شرایط شهروندی ترکیه از طریق ملک را دارید. افسران مربوطه گزارش ارزیابی و اسناد انتقال بانکی را بررسی می‌کنند. درخواست به طور کلی در عرض 3 تا 7 روز تایید می‌شود.

سپس در همان روز به اداره مهاجرت درخواستی ارسال می‌گردد. پس از درخواست سند مالکیت، کل فرآیند در اداره اطلاعات شهروندی (Citizenship Information Office) در استانبول و آنکارا پیگیری می‌شود. در نهایت می‌توانیم بگوییم که اخذ تابعیت ترکیه طی 2 تا 6 ماه تکمیل می‌گردد.

خرید ملک در ترکیه

اجازه اقامت ملکی : هنگامی که یک خارجی مالک ملکی در ترکیه است، به موجب مالکیتی که دارد، اجازه اقامت قانونی به او اعطا می‌شود و مدت آن حداکثر تا دو سال است و در صورت ادامه مالکیت ملک، قابل تمدید است.

البته این به این معنی نیست که شما هر ملکی در ترکیه بخرید می‌توانید تابعیت بگیرید. بلکه ارزش ملک خریداری شده باید 400000 دلار باشد که این مبلغ توسط سرمایه‌گذار از خارج از کشور منتقل شده است.

اخذ تابعیت دوم، آن هم کشوری مانند ترکیه راه برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و نیز انجام فعالیت‌های تجاری بیشتر برای شما باز می‌کند. پاسپورت ترکیه از اعتبار خوبی برخوردار است و می‌توانید از هم اکنون تصور کنید که در آیند چه فرصت‌هایی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. بی خود نیست که به ترکیه پلی بین آسیا و اروپا می‌گویند.

سرمایه‌گذاری در ترکیه

در ادامه جدولی مشاهده می کنید که مبالغ سرمایه‌گذاری و روش‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه آورده شده است.

مبلغ سرمایه‌گذاری

آپشن‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه

$400,000

خرید ملک در ترکیه: آپارتمان، خانه، ساختمان یا زمین تجاری یا صنعتی

$500,000

سپرده گذاری در بانک‌های ترکیه با هر نوع ارزی؛ نرخ سود سپرده لیر ترکیه (حداکثر 16.5٪ به ازای هر دلار) 0.1٪ است.

$500,000

خرید اوراق بهادار ؛ اوراق قرضه و اسناد دولتی، سرمایه‌گذاری‌های ونچر(venture)، سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری مستغلات یا سرمایه‌گذاری‌های ونچر (venture) و نگهداری آنها به مدت سه سال

$500,000

خرید اوراق قرضه دولتی و نگهداری آن به مدت سه سال

$500,000

راه‌اندازی یک بیزینس با سرمایه 500000 دلار یا ایجاد حداقل 50 شغل

 

 

مجوز اقامت سرمایه گذار (Investor residence permit) :‌ اجازه اقامت به تجار خارجی اعطا می‌شود که دارای روابط تجاری هستند و می‌خواهند در ترکیه تجارت کنند. به طوری که دعوت نامه‌ای از شرکت‌های ترکیه یا تجار ترکیه ارائه دهند. در این صورت اجازه اقامت بیش از سه ماه به آن‌ها اعطا می‌گردد.

یکی از نکات برجسته و مهم سرمایه گذاری در ترکیه علاوه بر تمام سود‌هایی که در آینده بدست خواهد آمد، امکان اخذ شهروندی ترکیه است. به همین دلیل است که ایرانیان مایل به سرمایه‌گذاری در این کشور هستند. پاسپورت ترکیه امکان زندگی دائمی در این کشور، دسترسی به 110 کشور بدون ویزا و دریافت ویزای تجاری E-2 را به ایالات متحده می‌دهد.

لازم به ذکر است که بدون اینکه مجبور شوید تابعیت کشور خود را رها کنید، می‌توانید پاسپورت ترکیه را نیز داشته باشید.  راه‌های مختلفی برای دریافت پاسپورت ترکیه وجود دارد، اما سرمایه گذاری در اقتصاد ترکیه یکی از سریع‌ترین راه‌ها اخذ شهروندی ترکیه است.

مزیت‌های خرید ملک در استانبول چیست؟

یکی از مزیت‌های بزرگ خرید ملک در استانبول ترکیه، تنوع ملک در بازار ترکیه برای سرمایه گذاران خارجی است. در نتیجه می‌توانید هر نوع ملکی که دوست دارید (خانه‌های ویلایی، آپارتمان، واحد در مراکز تجاری و ...) در این شهر بخرید.

به این نکته در حین خرید توجه داشته باشید که ملک انتخاب شده حتما مطابق با نیاز‌ها و لایف استایل شما باشد. دست شما در انتخاب بسته نیست و استانبول از مناطق مختلفی تشکیل شده است، پس با دقت کافی این کار را انجام دهید. توصیه می‌کنیم که از یک متخصص و مشاوره  در این زمینه کمک بگیرید تا به دام کلاه‌بردان ترکی نیفتید.

اجازه دهید از جنبه‌های دیگر نیز استانبول را با سایر شهرهای ترکیه نیز مقایسه کنیم. استانبول علاوه بر مناظر طبیعی و زیبایی که دارد، امکانات و زیر ساخت‌های بسیاری را نیز در خود جای داده است. می‌توان گفت به همه چیز دسترسی دارید.

در حقیقت شما این فرصت را دارید که زندگی در خانه‌های مدرن را در کنار طیف وسیعی از امکانات رفاهی همانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، شبکه حمل و نقل، بانک‌ها، بیمارستان، مراکز و دفاتر تجاری و غیره تجربه کنید.

یکی از جنبه‌های دیگر سرمایه‌گذاری در استانبول این است که این شهر یک مقصد توریستی است. و صنعت گردشگری در این شهر به دشت در حال رشد و توسعه است. به همین دلیل است که شاهد پر‌وژه‌های ساختمانی جدید، مدرن و توسعه‌یافته‌ای هستیم. همه سرمایه‌گذاران در ترجیح می‌دهند در یک شهر آینده‌دار سرمایه‌گذاری کنند.

در آخر بایستی بگوییم که علاوه بر تمام سودهایی که بواسطه خرید ملک در استانبول در انتظار شماست. می‌توانید موفق به اخذ شهروندی ترکیه نیز شوید. البته متذکر می‌شوم که شهروندی به کسی اعطا می‌شود که ارزش ملک او 400000 دلار باشد و حداقل سه سال این ملک را نفروشد. در حقیقت این یک فرصت عالی برای گرفتن تابعیت دوم است.

موسسه مهاجرتی آرال گام

مجموعه آرال گام(https://aralgam.com/)، یک مرکز تخصصی ارائه دهنده کلیه‌ی خدمات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه می باشد. همچنین شما می توانید خدماتی مانند، افتتاح حساب بانکی در ترکیه، خرید ملک در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه، اجاره ملک در ترکیه، اخذ شهروندی کشور ترکیه، تحصیل در ترکیه، تحصیل پزشکی در ترکیه، افتتاح حساب بین المللی به صورت غیرحضوری را به راحتی با همکاری مجموعه آرال گام در کشور ترکیه انجام دهید. موسسه مهاجرتی آرال گام از مراجعه کنندگان جهت دریافت خدمات مشاوره استقبال نموده و این خدمات را به صورت رایگان در اختیار ایشان قرار می دهد.

 

1401/07/05
14:55:58
itemprop="bestRating">5
366
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد