وبلاگ آفتاب
رییس جهاد دانشگاهی استان كردستان:

جهاددانشگاهی کردستان آماده انجام فعالیتهای فناورانه در استان است

جهاددانشگاهی کردستان آماده انجام فعالیتهای فناورانه در استان است

کردستان رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان، از آمادگی جهاددانشگاهی برای انجام فعالیتهای ویژه در استان اطلاع داد و اظهار داشت: در صورت حمایت مسؤلان استان این نهاد می تواند فعالیتهای فناورانه را در سطح استان اجراء کند.


اکبر اسدی، امروز (۱۱ مردادماه) در دیدار با نما ینده ولی فقیه در استان کردستان که به مناسبت چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی برگزار شد، اظهار نمود: جهاددانشگاهی بعنوان یک نهاد انقلابی و دانش بنیان با ماهیت حرکت جهادی در بستر علم و فرهنگ، طی ۴۲ سال قبل منشا حرکت های ارزشمندی در حوزه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، اشتغال و کارآفرینی در سطح کشور شده است؛ حرکت مستمری که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص این که جهاددانشگاهی یک نهاد نیست، بلکه یک فرهنگ و حرکت است اضافه کرد: بر طبق این فرموده مقام معظم رهبری، جهاددانشگاهی یک فکر و اندیشه است که بسط و گسترش آن در مراکز آموزش عالی، دانشگاه ها و جامعه، منشاء خیر و برکت و رشد و پیشرفت در کشور می شود.
رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، انتظار از تفکر جهاددانشگاهی را انجام فعالیت گزین و برتر با تلاش و کوشش جهادی ذکر و اظهار داشت: یکی از علل موفقیت مجموعه جهاددانشگاهی، تجربه سازمان موفق در عملیاتی کردن دانش در رشته های مختلف دانشگاهی و کاربردی کردن آن برای خدمت به جامعه است.
به نقل از ایشان، شبکه سراسری جهادانشگاهی در همه استان ها و خوشنامی این مورد در کشور، عامل توجه ویژه مقام معظم رهبری و مسؤلان دلسوز نسبت به فعالیتهای جهاددانشگاهی است.
اسدی، یکی از توانمندی های دیگر جهاددانشگاهی را ظرفیت های قانونی و ساختار منعطف این نهاد عمومی در حوزه علم و فناوری ذکر و بیان نمود: این مهم، باعث آمادگی جهاددانشگاهی برای انجام مأموریت های ویژه و تعیین شده از جانب مسؤلان در سرتاسر کشور شده است.
وی، همینطور از آمادگی جهاددانشگاهی برای انجام فعالیتهای ویژه در استان اطلاع داد و اضافه کرد: در صورت حمایت مسؤلان استان این نهاد می تواند فعالیتهای فناورانه را در سطح استان اجراء کند.
رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان افزود: مرتفع ساختن مشکلات دست و پا گیر فعالیتهای جهاددانشگاهی استان، حرکت جهشی و انجام فعالیتهای گزین و برتر همچون مهم ترین اقدامات این نهاد طی دو سال قبل در استان بوده است.
اسدی، با تکیه بر این که در زمینه انعکاس خدمات و دستاوردهای نظام در استان نباید سیاه نمایی و کم کاری صورت گیرد اظهار داشت: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی باید به درستی و با دقت توسط مسؤلان و جامعه انعکاس یابد؛ جهاددانشگاهی در این حوزه ورود کرده و با ترویج آراء و اندیشه های امام خمینی در استان توانسته گام های موثری برای عملی کردن جهاد تبیین بردارد.
رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، از پای کار بودن و آمادگی همه جانبه این نهاد انقلابی برای انجام مأموریت های ویژه در جهت توسعه استان خبرداد و اضافه کرد: انجام این مأموریت ها حمایت همه جانبه مقامات ارشد استانی را می طلبد.
وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی می تواند با صرف نظر کردن از قوانین دست و پاگیر اداری و با کمترین امکانات در استان خدمات شایسته ای به مردم عرضه نماید.
به قول اسدی، ظرفیت های علمی و فناورانه جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی، اصلاح نژاد دام سبک و سنگین، گیاهان دارویی و سایر حوزه ها می تواند در استان کردستان هم فعال شود و به مردم خدمات تخصصی عرضه نماید.
رئیس جهاددانشگاهی استان تصریح کرد: طی سال قبل این نهاد فعالیتهای خوبی را در حوزه اشتغال و کار آفرینی در سطح استان کردستان انجام داده که همچون آن، همکاری با کمیته امداد حضرت امام( ره) برای ایجاد اشتغال ۵۰۰۰ هزار نفر از مددجویان است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز تسهیل گری اجتماعی، با هدف کاهش صدمه های اجتماعی در حاشیه شهر سنندج از دیگر فعالیت های این نهاد در استان بوده است.



1401/05/11
22:22:32
itemprop="bestRating">5
567
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , خدمات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد