وبلاگ آفتاب

تولید همبرگر با استفاده از خاک اره!

تولید همبرگر با استفاده از خاک اره!

وبلاگ آفتاب: به تازگی یک استارت آپ ایده ای را مطرح کرده است و اظهار کرده میتوان یک محصول شبه گوشت را از زیست توده های چوبی تولید کرد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا و به نقل از آی او، شاید بتوان تصور کرد که افراد در آینده برای تهیه سس بولونیز به جای استفاده از گوشت چرخ کرده، از خاک اره، بقایای چوب و بوته های جنگلی استفاده کنند. سس بولونز یک سس بر پایه گوشت در غذاهای ایتالیایی است که خاستگاه آن شهر بولونیا است.
هدف استارت آپ NoA Biosciences، حل مشکلات در زنجیره غذایی با تبدیل زیست توده چوب به غذا است. چاره آنها نه یک ماده تشکیل دهنده، بلکه یک محصول کامل است که میتوان از آن در انواع مختلفی از غذاها شامل برگر، سس پاستا، روی پیتزا یا در یک پیراشکی بهره برد.
"کوئن ونتینک"(Koen Wentink) ضمن اشاره به بنیانگذار فرانسوی این استارت آپ به نام "ژیل آمسالم"(Gilles Amsallem) اظهار نمود: NoA در زبان فرانسوی به معنای هیچ حیوانی(no animal) است.
سایت آی او گفتگویی با ونتینک یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل این استارت آپ انجام داده است و در این خبر بیشتر درباره استارت آپ گفته است.
اول این که چرا از قارچ استفاده می کنید؟
اگر از زیست توده چوبی بعنوان ماده پایه استفاده نماییم می توانیم به تولید قارچ در گام بعدی هم فکر نماییم. آنها همینطور در طبیعت روی چوب رشد می کنند و کارشناسان آشپزی همگی موافقند که محصولات مبتنی بر قارچ به صورت کلی طعم خوشمزه ای دارند.
ازاین رو شما درحال تبدیل زیست توده چوبی به یک محصول شبه گوشت هستید. چطور این کار را انجام می دهید؟
به صورت خلاصه، ما زیست توده چوبی را به بستری تبدیل می نماییم که روی آن قارچ رشد می کند. این زیست توده می تواند هر چیزی همانند خاک اره، بقایای چوب باقی مانده از شرکتهای فرآوری چوب یا زیر بوته های جنگلی باشد. در هر صورت، برای محصول نهایی ما، نیازی به قطع درخت نیست. این قارچ ها روی آن بسترها پیوند زده می شوند، رشد می کنند و در نهایت به محصولی مبتنی بر قارچ تبدیل می شوند که حدودا محتوای پروتئینی مشابه گوشت دارد. ما آن محصول نهایی را بعنوان یک محصول تازه به رستوران ها، کترینگ ها و در نهایت به مصرف کنندگان می فروشیم.
با مواد باقی مانده چه می کنید؟
خیلی از مواد مغذی همچنان در بستری که باقی مانده است وجود دارد. ما آنرا بعنوان کود زیستی یا غذا برای حشرات بازیافت می نماییم. بنابراین، ما غذا و خوراک را از مواد زائد تولید می نماییم، بدون این که خودمان ضایعاتی تولید نماییم. زیست توده را میتوان ارزان خریداری کرد و حتی گاهی اوقات مجانی است. این چیزی است که محصول ما را مقرون به صرفه نگه می دارد. همه موافق هستند که ما باید کمتر گوشت بخوریم، اما در این صورت شما به جای گوشت به مصرف جایگزین های خوشمزه و مقرون به صرفه روی می آورید. مأموریت ما این است که ظرف 10 سال آینده یک میلیون تن محصول بفروشیم. این یک رقم بزرگ و جاه طلبانه ای است. این بدان معناست که محصول خویش را تا پنج سال دیگر در اروپا و آمریکا به صورت تجاری تولید خواهیم کرد.




منبع:

1401/05/11
09:52:29
itemprop="bestRating">5
654
تگهای خبر: بازی , سایت , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد