وبلاگ آفتاب
به سرپرستی حامد فكوری اعلام شد؛

جزییاتی از شبی با بزرگان موسیقی ایران در تالار وحدت

جزییاتی از شبی با بزرگان موسیقی ایران در تالار وحدت

وبلاگ آفتاب: حامد فکوری و نصیر حیدریان ارکستر سازهای ایرانی بنیاد رودکی و ارکستر ملی ایران را در قالب شبی با بزرگان موسیقی ایران به صحنه می برند.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از امور رسانه ای پروژه، «ارکستر سازهای ایرانی بنیاد رودکی» به سرپرستی حامد فکوری و «ارکستر ملی ایران» به رهبری نصیر حیدریان کنسرت «شبی با بزرگان موسیقی ایران» را در ایام ۲۳ و ۲۴ تیر ماه سال جاری ساعت ۲۱: ۳۰ در تالار وحدت اجرا می کنند.
«گروه سازهای ایرانی بنیاد رودکی» به سرپرستی حامد فکوری و خوانندگی اشکان کمانگری به اجرای قطعاتی از غلامحسین بیگجه خانی و پرویز مشکاتیان می پردازند.
همچنین «ارکستر ملی ایران» در اولین اجرای تابستانی خود آثاری از احمد پژمان، مهران روحانی را به رهبری نصیر حیدریان اجرا می کند.
بخش اول این کنسرت به اجرای آثار استاد غلامحسین بیگجه خانی همچون پیش درآمد افشاری، چهارمضراب عراق، رنگ افشاری، ضربی برمبنای گرایلی و رنگ دشتی اختصاص دارد.
بخش دوم به اجرای قطعات مقدمه بیداد، دو نوازی سنتور و نی، تصنیف محبوب من وطن، قطعه چوپانی، ساز و آواز / شعر شفیعی کدکنی، تصنیف لحظه دیدار / شعر مهدی اخوان ثالث و تنظیم حامد فکوری اختصاص دارد که همه قطعات از ساخته های استاد پرویز مشکاتیان است و تنظیم تصنیف «لحظه دیدار» به عهده حامد فکوری بوده است.
همچنین این برنامه بصورت جداگانه تحت عنوان «ساز استاد، یاد استاد» هفته گذشته ۱۷ تیر ماه در تالار رودکی اجرا شد و به سبب استقبال گسترده و اتمام بلیط های آن برای دو شب دیگر ۲۳ و ۲۴ تیرماه سال جاری در تالار وحدت تمدید شده است.


منبع:

1401/04/22
22:16:29
itemprop="bestRating">5
500
تگهای خبر: پروژه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد