وبلاگ آفتاب

تصویر ستون متروپل پیش از حادثه

تصویر ستون متروپل پیش از حادثه

وبلاگ آفتاب: تصویر یکی از ستون های کج شده ساختمان متروپل آبادان که پیش از حادثه ازطریق یک جوشکار برای خانواده اش ارسال شده، نشان میدهد ستون گرفتار کج شدگی و پخش شدگی کامل شده و کارشناس مرکز تحقیقات راه و مسکن می گوید بعد از تخریب این ستون، ساختمان گرفتار ریزش شده است.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، تصویر انتشار یافته از یکی از ستون های ساختمان متروپل آبادان که گفته می شود متعلق به فرد جوشکاری است که برای تعمیر آن فراخوانده شده، نشان میدهد پلیت های تقویتی ستون گرفتار جداشدگی و پخش شدگی کامل شده که او را مامور جوش دادن آن می کنند. علی بیت اللهی ـ رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تایید اصالت تصویر به ایسنا اظهار داشت که تحمیل بار بیش از اندازه ناشی از ساخت پنج طبقه اضافی در ساختمان متروپل منجر به خمیدگی و کمانش ستون ها و سقف ها شده است.
او اضافه کرد: خرابی همین یک ستون که در تصویر مشاهده می شود سبب شده وزن و تنش ساختمان به اجزای دیگر منتقل و ساختمان فرور بریزد. پیش از آن هم تیرها و سقف ها خمیدگی داشتند و احیانا به سبب فاصله زیاد ستون ها از یکدیگر بوده که ظاهرا حدود ۱۶ متر بوده است.


بگفته بیت اللهی، این تصویر توسط آقای محسن صالحی زاده، جوشکاری که برای استواری ستون فراخوانده شده ثبت و پیش از ریزش و فوت ایشان به خانواده اش ارسال شده است. امروز یکی از دوستان از آبادان این عکس را برای بنده ارسال کرد. وقتی ستون به این شکل درمی آید نشانه فروریزش آنی ساختمان است که باید ساختمان کاملا تخلیه می شد اما در کمال تعجب، مالکین بجای تخلیه، به زعم خودشان مبادرت به تعمیرات و ترمیم می کردند.




منبع:

1401/03/10
20:57:49
itemprop="bestRating">5
747
تگهای خبر: تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد