وبلاگ آفتاب

بهبود ناراحتی های گوارشی با زیره سیاه

بهبود ناراحتی های گوارشی با زیره سیاه

به گزارش وبلاگ آفتاب عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار داشت: زیره سیاه زیره اشتها آور و مدر است. مصرف آن برای درمان نفخ معده و ناراحتی های گوارشی مفید می باشد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر طیبه شاهی با اشاره به اینکه زیره سیاه را با نام زیره سیاه ایرانی (کرمانی) نیز می شناسند، اظهار داشت: اسانس زیره به وسیله تقطیر با آب حاصل می شود.
وی با اشاره به اینکه بذرهای زیره سیاه حاوی 5/3 تا 9 درصد اسانس هستند، بیان کرد: عمده ترین ترکیبات تشکیل دهنده اسانس زیره سیاه عبارت اند از پ-سیمن، کومین آلدهید، گاماترپینن، آلفاپینن، بتاپینن، آلفا ترپینن و لیمونن.
عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی افزود: زیره اشتهاآور و مدر است. مصرف آن برای درمان نفخ معده و ناراحتی های گوارشی مفید می باشد. زیره سیاه شیرافزا بوده و در صنایع غذایی بعنوان چاشنی و طعم دهنده غذا و نوشیدنی ها کاربرد دارد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، وی در مورد نکات احتیاطی مصرف زیره سیاه اظهار داشت: مصرف زیاد زیره سیاه می تواند کارهای غده تیروئید را محدود کند.




منبع:

1401/02/30
14:05:05
itemprop="bestRating">5
478
تگهای خبر: تحقیقات , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد