وبلاگ آفتاب

زمان اعلام نتایج آزمون دستیاری

زمان اعلام نتایج آزمون دستیاری

به گزارش وبلاگ آفتاب مشاور عالی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به مشارکت 54 درصدی زنان چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری اظهار داشت: تعداد 6 هزار و 864 نفر معادل 54 درصد از داوطلبان این آزمون زن هستند.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر امیرپاشا طبائیان صمن بیان این مطلب اضافه کرد: چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی بامداد امروز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور انجام شد.
وی ادامه داد: در این دوره از آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائزشرایط بوده و مدارک شان تکمیل بوده است. از میان ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر واجد شرایط، تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خودرا دریافت نمودند.
طبائیان اضافه کرد: تعداد ۵ هزار و ۸۶۱ نفر معادل ۴۶ درصد از داوطلبان مرد و ۶ هزار و ۸۶۴ نفر معادل ۵۴ درصد از داوطلبان زن هستند.
وی درباره موضوع عدم ارائه دفترچه سؤالات بعد از برگزاری آزمون دستیاری به داوطلبان اظهار داشت: موضوع ارائه ندادن دفترچه سؤالات بلافاصله بعد از برگزاری آزمون به داوطلبان، مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو است. سال قبل در شورای سنجش و پذیرش تصمیم گرفته شد که بعد از آزمون ها دفترچه های کاغذی به داوطلب داده نشود. بنا بر این در این آزمون هم دفترچه داده نمی گردد.
مشاور عالی معاون آموزشی وزارت بهداشت اشاره کرد: این مساله باید در شورای سنجش و پذیرش دانشجو در وزارت بهداشت مطرح شود و در صورت تصویب دفترچه به داوطلبان داده می شود. بدین سبب تصمیم وزارت بهداشت نبوده است اما اگر به این نتیجه برسیم که دفترچه ها داده شود، نیاز به مصوبه جدید دارد.
وی درباره زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری اظهار داشت: نتایج اولیه نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۱ اعلام می شود و بعد از اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته صورت می گیرد.
طبائیان اظهار نمود: شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه کلید اولیه به همراه دفترچه سؤالات آزمون دستیاری منتشر می شود و داوطلبان از شنبه ساعت ۱۸ تا روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه می توانند اعتراض خودرا بصورت اینترنتی سؤال مورد اعتراض و رفرنس مورد نظر ارسال نمایند تا به آن رسیدگی شود.
وی درباره شرایط امنیت آزمون دستیاری چهل و نهم اظهار داشت: قرنطینه سؤالات آزمون دستیاری همانند سالهای قبل برقرار بود و نظارت کامل حراست بر آزمون وجود داشت.
مشاور عالی معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: از نظر کنترل شرایط کرونا نیز حوزه های امتحانی در وضعیت خوبی بودند، تعداد کم داوطلبان در هر کلاس، تهویه مناسب و همین طور فواصل مناسب میان صندلی ها برقرار بود. فاصله صندلی ها تا دو متر هم در بعضی قسمت ها بود.
وی درباره میزان انتخاب رشته برای چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری اشاره کرد: امسال میزان انتخاب رشته تا ۱۰۰ رشته / محل بالا رفته است و داوطلبان می توانند از نظر قبولی شانس بیشتری داشته باشند.




منبع:

1401/02/22
23:08:48
itemprop="bestRating">5
460
تگهای خبر: آموزش , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد