وبلاگ آفتاب

سومین کنفرانس ملی پیشرفت های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز در ساوه بکار خود تمام کرد

سومین کنفرانس ملی پیشرفت های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز در ساوه بکار خود تمام کرد

به گزارش وبلاگ آفتاب مرکزی سومین کنفرانس ملی پیشرفت های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز در ساوه با حضور رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، مدیر کل هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سرپرست فرمانداری ساوه، تعدادی از نخبگان، دانشجویان، دانش آموزان و مسؤلان و با برگزاری جشنواره دانش آموزی و دانشجویی در موسسه آموزش عالی انرژی ساوه بکار خود تمام کرد.



رییس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در جشنواره دانش آموزی و دانشجویی انرژی وابسته به سومین کنفرانس ملی انرژی که با حضور رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران در موسسه آموزش عالی انرژی ساوه برگزار شد، با اشاره به اینکه تربیت نسل آینده که ایران سازان کشور هستند در دانشگاه صورت می گیرد، اضافه کرد: جشنواره دانش آموزی و دانشجویی از برنامه های جانبی سومین کنفرانس ملی پیشرفت های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز در ساوه است.

دکتر احمد قریب گرکانی در ادامه مهم ترین رسالت جوامع دانشگاهی را علاوه بر تربیت نیروی انسانی کارآمد، برآوردن نیازهای جامعه دانست و اضافه کرد: در دانشگاه انرژی ساوه با برگزاری دوره های آموزشی به دنبال تربیت دانشجویانی هستیم که هر کدام عاملی برای شناساندن انرژی در جامعه شوند.

وی با تکیه بر راه اندازی کارگاه های مختلف برای آموزش ساخت وساز نیروگاه های خانگی و توسعه آن اضافه کرد: نیروگاه های خانگی در ایران بسیار محدود است و علت آن استقبال ضعیف برای راه اندازی کارگاه های تولید نیروگاه های خانگی بوده و امیدواریم در سطح شهر کارگاه های گوناگونی جهت استفاده از انرژی طبیعی آفتابی و بادی راه اندازی شود.

دکتر قریب بر تشویق جامعه به استفاده مردم از انرژی طبیعی و خدادادی با ایجاد نیروگاه های خانگی تصریح کرد و اضافه کرد: باید زیرساخت های لازم به همراه پرورش نیروی انسانی کارآمد به منظور توسعه و تقویت نیروگاه های خانگی برای تولید انرژی فراهم گردد تا با فرهنگ سازی در جامعه از مصرف انرژی های فسیلی به سمت و سوی انرژی های تجدید پذیر و نو حرکت نماییم.

رئیس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه در ادامه ضمن اشاره به برگزاری سومین کنفرانس ملی پیشرفت های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز در ساوه اظهار داشت: این کنفرانس همانند همایش های پیشین، از دو سال قبل برنامه ریزی شده بود که بدلیل شرایط کرونایی چندبار به تعویق افتاد و از سویی تعداد مقالات عرضه شده به کنفرانس پائین بود.

دکتر قریب در ادامه ضمن اشاره به دریافت بیشتر از ۹۰ مقاله در سومین کنفرانس ملی پیشرفت های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز اظهار نمود: با عنایت به محدودیت های در رابطه با بیماری کرونا تلاش شده است که عرضه مقالات در چارچوب سخنرانی های غیرحضوری و پوستر صورت پذیرد. از ۹۰ مقاله ارسالی ۵۰ مقاله پذیرفته و ۲۰ مقاله به صورت شفاهی در کنفرانش عرضه شد.

وی اضافه کرد: این موسسه به سهم خود این هدفمندی و مأموریت گرایی را از آغاز تاسیس خود بر دوش گرفته و تلاش موثری را در پیش گرفته که معنا و مفهوم انرژی را در تمام زوایای زندگی بشناساند و با وجود محدودیت های مالی و تا اندازه ای استقبال کم دانشجویی و اجتماعی در اثر بعضی از معضلاتی که سبب شده هنوز در ایران اثرگذاری گسترده انرژی به مثابه سایر کشورهای همسایه و یا غیرهمسایه درک نشود، در این راه حرکت نماید.

او ضمن اشاره به این که موسسه آموزش عالی نخستین و تنها دانشگاه انرژی در کشور است، افزود: موسسه آموزش عالی انرژی در تمام سطوح ممکن همچون تدریس، تحقیق، سخنرانی، تاثیرگزاری یا شرکت در اجتماعات و بخصوص برگزاری همایش ها و کنفرانس های ادواری، به منظور تشدید رشد و توجه گسترش افکار در ارتباط با مهم ترین عامل توسعه یعنی انرژی، ورود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بهره برداری از منابع، بهینه کردن روش های تولید و مصرف، صرفه جویی متناسب انرژی با پشتوانه سازی راهکار ها و راهبردهای اندیشمندان و متخصصین و افتتاح رشته های جدید علم انرژی، بخشی از فعالیتهای موسسه است.

عضو هیات علمی سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: این کنفرانس با گستردگی موضوعی که دارد نشان داد که مبحث انرژی نه تنها چند مبحث مهندسی یا صرفاً علوم را در بر ندارد بلکه تمام مسایل علمی، مهندسی، انسانی و مدیریتی را شامل می شود. البته این کنفرانس عقبه هایی هم نظیر دوره های آموزشی برنامه ریزی شده، نخستین جشنواره دانش آموزی و بزرگداشت روز معلم در بر داشته است مضافا بر این که این کنفرانس، انرژی را نه تنها در حوزه مهندسی و فنی بلکه در تمامی حوزه های اجتماعی، اقتصادی و مورد بررسی قرار داده است.

وی اضافه کرد: با هدف بهینه سازی انرژی، رشته های مهندسی انرژی در این دانشگاه تدریس می شود و از سال آینده در رشته های انرژی های تجدید پذیر، معماری انرژی، اقتصاد و حقوق انرژی و... فعالیت خواهد نمود. عضویت در اتحادیه دانشگاههای بین المللی و انعقاد تفاهم در بعضی دانشگاهها نظیر کشور آلمان برای انتقال دانشجو در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، مدیر کل هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم اظهار داشت: رفتار کشورها باید برپایه حقوق بین الملل صورت گیرد اما متاسفانه در دنیای امروزی حقوق ملت ها پایمال شده و هر کس قویتر است حرف خویش را پیش می برد.

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی اظهار نمود: حفظ و نگهداری صلح و امنیت نخستین هدف تاسیس سازمان ملل است تا اقدامات موثر دسته جمعی به منظور ممانعت از وقوع تهدیدی برای صلح و تجاوزگری صورت گیرد.

وی بیان نمود: بهره گیری از انرژی هسته ای برای توسعه تحقیقات و استفاده صلح آمیز در سدسازی و صنایع است که دشمنان، ملت ایران را بدلیل زیاده خواهی های سران سلطه می خواهند از این حق مسلم به بهانه ساخت بمب اتم محروم کنند در صورتی که نظام اسلامی مقید به استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است.

امام جمعه سابق ساوه اظهار داشت: کار علمی همراه با همبستگی و هم افزایی در عمل به بیانیه گام دوم انقلاب توطئه سران سلطه را خنثی کرد.





منبع:

1401/02/21
20:22:07
itemprop="bestRating">5
560
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , تحقیقات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد