وبلاگ آفتاب

توسعه حوزه بذر و نهال با ایده های نوآورانه

توسعه حوزه بذر و نهال با ایده های نوآورانه

به گزارش وبلاگ آفتاب ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تحقق کشاورزی پایدار مبادرت به انتشار «فراخوان پشتیبانی از طرح های زیست فناورانه در حوزه بذر و نهال» کرده است تا با این کار گامی بزرگ در جهت تقویت تولید داخلی این مواد بردارد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، توسعه پایدار کشاورزی بعنوان یکی از ضروریات و ملاحظات توسعه سرزمینی به شمار می آید و در تداوم حیات انسانی، کشاورزی و تولیدات آن نقش بنیادی و راهبردی دارد.
بنابراین تقویت زیرساخت هایی که بتواند به توسعه کشاورزی پایدار در کشور کمک نماید، ضرورتی انکارناپذیر است. یکی از این مقولات که نقشی مهم در تحقق این امر دارد؛ تأمین داخلی بذر و نهال است که به شکلی بعنوان مواد اولیه و پایه ای در توسعه کشاورزی محسوب می شوند.
با رشد فزاینده جمعیت و بیشتر شدن نیازهای غذایی، محققان سراسر دنیا به دنبال بومی سازی و تأمین داخلی محصولات اولیه کشاورزی و تولیدات آن هستند. این کار را هم با استفاده از متخصصان و فناوران خود انجام می دهند. ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای تحقق کشاورزی پایدار مبادرت به انتشار «فراخوان پشتیبانی از طرح های زیست فناورانه در حوزه بذر و نهال» کرده است تا با این کار گامی بزرگ در جهت تقویت تولید داخلی این مواد بردارد.
«تولید بذور هیبریدی (از جمله دانه های روغنی، چغندر قند، سبزی و صیفی، برنج و..)»، «‎توسعه روش های نوین فرآوری بذر (پرایمینگ، بیوپرایمینگ و انواع روش های پوشش دهی)»، «‎تولید هسته های اولیه عاری از ویروس ارقام بومی و تولید متابولیت های با ارزش گیاهی» همچون اولویت های تعیین شده در این فراخوان است.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، شرکتهای دانش بنیان و خلاق و صاحبان ایده های نوآورانه ای که می توانند به کاهش واردات این محصولات و افزایش تولیدات داخلی آنها کمک کنند، تا آخر اردیبهشت ماه فرصت دارند به آدرس اینترنتی https: //zistfood.ir/ رجوع کنند.



1401/02/13
12:04:16
itemprop="bestRating">5
759
تگهای خبر: اینترنت , فناوری , متخصص , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد