وبلاگ آفتاب
در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

توازن ناموزون افتتاح می شود

توازن ناموزون افتتاح می شود

به گزارش وبلاگ آفتاب نمایشگاه نقاشی های سعید محجوبی با عنوان توازن ناموزون و با نمایش ۲۵ اثر از نقاشی های انتزاعی او، روز جمعه ۲۴ دی در خانه کتاب پیدایش افتتاح می شود.



سعید محجوبی هنرمند نقاش که نمایشگاه نقاشی هایش با عنوان «توازن ناموزون» از جمعه ۲۴ دی در خانه کتاب پیدایش افتتاح می شود، درباره این نمایشگاه به خبرنگار مهر اظهار داشت: رویکرد آثار این نمایشگاه اجتماعی است و شامل روزمرگی ها، بی تفاوتی اجتماع به پیرامون زندگی، اخبار و حوادث بسیار است که از کنار آنها به سادگی عبور می نماییم. حدوداً ۴۵ اثر در نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته می شود با عنوان «توازن ناموزون» که ظاهراً همه چیز سر جایش است، ولی در واقع این طور نیست.
وی با اشاره به اینکه آثار نمایشگاه «توازن ناموزون» را با نگاه انتزاعی کار کرده است، اظهار نمود: تصمیم دارم حداقل ۲ سال یک مرتبه، نمایشگاه انفرادی داشته باشم، ضمن این که در نمایشگاه های گروهی هم شرکت می کنم.
محجوبی درباره این که آیا برای فروش این آثار برنامه ای دارد یا خیر و این که فروش مناسب، چه فروشی است، اظهار داشت: بله، فروش آثار از اولویت های هنرمند است تا هم بتواند گذران زندگی کند و هم بتواند با عنایت به اوضاع اقتصادی و شرایط، بوم و رنگ مورد نیازش را تهیه نماید. هم اکنون، فروش آثار کم شده اما کار یونیک و درخور تحمل و باکیفیت را باید اصولاً فروخت و مخاطب خریداری کند.
وی در مقام پیشنهاد به هنرمندها به جهت اینکه بتوانند در چرخه اقتصاد هنر سریع تر وارد شوند، اظهار داشت: به اعتقاد من، هنرمندان باید زیاد کار کنند، چونکه وقتی هنرمند کار انجام می دهد و اثر خلق می کند، تجربه به دست می آورد و این تجربه بیشتر می شود. من هم اکنون بالای ۱۵۰ اثر طی چند سال گذشته کار کردم و نمایشگاه «توازن ناموزون» هم به نظر خودم پربار است.
در استیتمنت نمایشگاه «توازن ناموزون» به قلم امیر سقراطی آمده است:
«آیینه هایی برای دیدن باردیگر هنرمند
سعید محجوبی باآنکه در خانواده ای هنری پرورش یافته اما نقاش خودآموخته ای است که متأثر از هیجانات و احساسات درونی خود و متصل به ضمیر ناخودآگاهش به نقاشی می پردازد. نقاشی های و طراحی هایش، از آنجائیکه بی واسطه از ضمیر ناخودآگاه و مرجع عواطف او بر می خیزد، آثاری صیقل نخورده، بی پروا و تازه هستند. کارهایی بی روتوش، بدون دستکاری و دست اندازی هنرمند که بدون پیش طرح و اتود، با شور و شوق و عطش، بر بوم و کاغذ کشیده شده اند.
از این نظر، آثارش گاهی لطیف و مواج و احساسی است و گاهی مهاجم، خیره سرانه و بیانگرا است. هر چه هست کارهای سعید محجوبی، آئینه های کوچکی از طبایع متفاوت هنرمند و حدیث بی قراری وی در این سال ها شده اند که جمع این آئینه های کوچک، تصویری واحد از هنرمندی بی قرار را بازتاب می دهد که با تقلید و شبیه شدن به دیگران سر سازگاری ندارد و تلاش می کند با تجربه ورزی مدام در هنر انتزاع، کلماتی ناشنیدنی و محو از ناخودآگاهش را پیش چشم مخاطب به جملاتی سلیس، بلند و خوش آوا بدل کند. تماشای این آثار، دیدن باردیگر هنرمند است اما این دفعه روی دیوار!»


منبع:

1400/10/23
11:37:39
itemprop="bestRating">5
893
تگهای خبر: اقتصاد , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد