وبلاگ آفتاب
نماینده شرق گلستان در مجلس:

دهکده گیاهان دارویی را تا تولید دارو پیش می بریم

دهکده گیاهان دارویی را تا تولید دارو پیش می بریم

گلستان نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این که توسعه گیاهان دارویی در شهرستان گالیکش را با تمام قدرت ادامه می دهیم، اظهار داشت: ما این پروژه را تا اسانس گیری و تولید دارو در گلستان پیش می بریم.


دکتر رضا آریان پور در گفت و گو با ایسنا در حاشیه بازدید از مرکز آموزش جهاددانشگاهی گنبدکاووس و دفتر خبرگزاری ایسنا در شرق استان گلستان ضمن اشاره به این که یکی از کارهای خوبی که جهاددانشگاهی در شرق استان گلستان انجام داده پروژه دهکده گیاهان دارویی است، اظهار نمود: این پروژه و مکان یابی بسیار خوبی دارد که مشرف و مجاور جاده بین المللی شمال به مشهد مقدس و درنزدیکی پارک ملی گلستان است.
وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد این پروژه مهم مبحث توریسم کشاورزی است که در استان گلستان نوپا و البته پرجاذبه است، اضافه کرد: نکته مهم این است که گردشگری در این بخش برای بازدیدکنندگان همراه با دستاوردهای علمی، مهارتی و شناخت نسبت به ظرفیت های گیاهان دارویی منطقه خواهد بود.

تغییر الگوی کشت در اراضی شیبدار شرق گلستان/ اجازه خام فروشی گیاهان دارویی را نمی دهیم
نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی بعد دیگر این پروژه را که مهم ترین مبحث آن است تغییر الگوی کشت در منطقه دانست و تصریح کرد: می دانید که 70 درصد اراضی منطقه شرق بخصوص مینودشت تا کلاله اراضی شیبدار هستند که کم بازده بوده و باران همواره خاک مناسب را شسته و می برد و گیاهان خاصی کشت می شود که بازدهی خوبی هم ندارد.
آریان پور با تکیه بر این که اگر بتوانیم این مزارع را به مزرعه گیاهان دارویی تبدیل نماییم یک جهش بزرگ در درآمدزایی و توسعه کشاورزی در منطقه ایجاد می نماییم، افزود: برای رسیدن به این نقطه و فراگیر شدن فرهنگ این کشت باید یک الگوی موفق به صورت عملی انجام و مورد نمایش گذاشته شود که این مهم هم در دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی درحال اجراست.
وی ضمن اشاره به این که یک بخش مهم کارهم که ازسوی متولیتان این دهکده در استان و جهاددانشگاهی کشور نسبت به انجام آن قول گرفته ایم تکمیل زنجیره تا اسانس گیری و تولید دارو از این گیاهان دارویی است، خاطرنشان کرد: ما تاکید کرده ایم که همزمان با تغییر الگوی کشت و تولید گیاهان دارویی مرغوب بخواهیم خام فروشی نماییم و گیاهان ما به استانهای دیگر برای تولید دارو ارسال شود.

صنایع تکمیلی گیاهان دارویی را به گلستان می آوریم/ حمایت مجمع نمایندگان از پروژه های جهاددانشگاهی
نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی ایجاد صنایع تکمیلی کشاورزی بخصوص گیاهان دارویی را از لزوم های توسعه این طرح دانست و اظهار داشت: کشاورزان هم وقتی ببینند که صنایع تکمیلی و تبدیلی این کشت در منطقه وجود دارد و به اشتغال منطقه هم کمک می نماید بطور قطع با انگیزه بیشتری به دنبال تغییر الگوی کشت می رود.
آریان پور با تکیه بر لزوم امنیت کشاورزی، امنیت اقتصادی و خوداتکایی در فرآیندهای توسعه، افزود: وقتی ضنایع تبدیلی در رابطه با این مورد در استانهای دیگر باشد کارشکنی ها، بی ارزش قلمداد کردن ظرفیت های ما و عدم اهمیت به اقتصاد کشاورزان ما را شاهد خواهیم بود.
وی از آمادگی کامل خود و مجمع نمایندگان استان گلستان برای حمایت تمام قد از پروژه دهکده گیاهان دارویی، اظهار داشت: بنده این مورد را به استاندار محترم هم منتقل کرده ام که این پروژه یک پروژه بزرگ ملی است و باید برای توسعه آن همت همه دستگاهها را به میدان آورد.



1400/10/19
22:20:27
itemprop="bestRating">5
688
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , پروژه , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد