وبلاگ آفتاب
دكتر طیبی در بازدید از فعالیت های سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف تاكید كرد:

حرکت جهاددانشگاهی در راه درست و رفع نیازهای واقعی جامعه

حرکت جهاددانشگاهی در راه درست و رفع نیازهای واقعی جامعه

به گزارش وبلاگ آفتاب رئیس جهاددانشگاهی در بازدید از فعالیتهای سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و پژوهشکده توسعه تکنولوژی اظهار داشت: جهاددانشگاهی از آغاز تاسیس، با انتخاب مسیر درست، بر مبنای نیازهای واقعی جامعه حرکت کرده است.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی روز گذشته (۳ آبان) از مراکز خدمات تخصصی، گروههای پژوهشی و آزمایشگاه های سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف بازدید نمود. در جلسه ای که در حاشیه این بازدید برگزار شد، دکتر طیبی بابیان این که جهاددانشگاهی از سال ۱۳۵۹ با شناسایی و فعالیت درزمینه هایی که نیاز واقعی کشور بود فعالیت خویش را شروع کرد و الگوسازی توان کشور برای رسیدن به این اهداف را در دستور کار خود قرار داد، اظهار داشت: هدفی که همه ما آرزو داشتیم به آن برسیم تبدیل ایران به کشوری پیشرفته با اقتصاد دانش بنیان و با زیربنای فرهنگی خوب بود؛ بنابراین جهاددانشگاهی توسعه فرهنگی و توسعه علمی و فناورانه را بعنوان دو زمینه کاری خود برگزید.

رییس جهاد دانشگاهی ضمن اشاره به این که حجم و کیفیت فعالیتهای انجام شده در این نهاد نشان داده است مسیری که طی شده، مسیری درست بوده است، عنوان کرد: باوجود همه تلاشهای صورت گرفته، ساختار فعالیتهای دانش بنیان که باید از جانب دولت ها و در سطح کشور عرضه شود، انجام نشده است. ساختاری که انتظار می رود مأموریت نهادهایی همچون جهاددانشگاهی در آن مشخص باشد تا همه فعالیتها و برنامه ها در سطح کشور بر اساس آن شکل گیرد. تعیین مأموریت برای جهاددانشگاهی در ساختار فعالیت های دانش بنیان کشور موضوعی است که مقام معظم رهبری هم در دیدار با اعضای این نهاد بر آن تاکید نمودند و فرمودند: شما بعنوان جهاددانشگاهی نقش خودتان را در اجرای نقشه جامع علمی کشور مشخص کنید و با دولت مذاکره کنید تا به شما مأموریت بدهند.

وی اظهار داشت: باوجود مکاتبات و فعالیتهایی که در دولت قبل انجام شد منجر به مأموریتی نشد و ان شاءالله با تلاش هایی که می شود ساختار فعالیتهای دانش بنیان کشور و مأموریت جهاددانشگاهی در این ساختار مشخص شود.

دکتر طیبی با تکیه بر این که جهاددانشگاهی برای تداوم موفقیت خود باید دو راه را هم زمان بپیماید اضافه کرد: اداره وضعیت موجود و هر آنچه از نتایج خوب که از گذشته به ما رسیده است و کوشش برای افزایش بهره وری آن یکی از این راه هاست. راه دیگر، حرکت به سمت وضعیت مطلوب است.

رییس جهاددانشگاهی تمرکز واحدها و سازمان هایی مانند جهاددانشگاهی صنعتی شریف بر سه یا چهار مبحث تخصصی را وضع مطلوب مورد انتظار ذکر کرد و اظهار داشت: تمرکز انرژی و سرمایه بر روی موضوعات انتخاب شده بگونه ای باید باشد که در آن زمینه ها مرجعیت پیدا نماییم و ظرفیت و توان جهاددانشگاهی زمانی چند برابر می شود که کاملا در مسیرهای مشخص حرکت نماییم و واحدهایی که موفق بودند، همین مسیر را طی کردند.

دکتر طیبی در ادامه ضمن اشاره به بعضی از فعالیتهای سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و پژوهشکده توسعه تکنولوژی عنوان کرد: گزارشی که عرضه شد امیدوارکننده و خوب بود و از میان این فعالیت ها، طراحی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات و سیستم های کنترلی، حفاری هوشمند در حوزه های نفت و خودرو ازجمله فعالیتهایی است که این سازمان تجربه و سابقه ارزشمندی دارد و می تواند آن را بعنوان چند زمینه های اصلی فعالیت خود انتخاب نماید که دفتر مرکزی جهاددانشگاهی هم در تأمین بودجه فناورانه در این حوزه ها همراه این سازمان خواهد بود.

رییس جهاد دانشگاهی در انتهای سخنان خود ضمن تشکر از فعالیتهای انجام شده در این سازمان اظهار داشت: ما همراه شما هستیم تا انتخاب زمینه های تخصصی و تمرکز بر آنها و این اصلاح مسیر با موفقیت صورت گیرد و ان شاءالله سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف مثل همیشه و پررنگ تر از گذشته در توسعه فعالیتهای دانش بنیان کشور، نقش و مأموریتی که در حد نام خودش است ایفا می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، در جلسه ای که در حاشیه بازدید رئیس جهاددانشگاهی، دکتر محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری، دکتر ولی ا... روشن مدیرکل دفتر تخصصی علوم پایه، فنی و مهندسی جهاد دانشگاهی از سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و پژوهشکده توسعه تکنولوژی برگزار شد، دکتر آخوندی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف و دکتر طباطبائی، رئیس پژوهشکده توسعه تکنولوژی، دکتر مردانی، معاون پژوهش، مهندس عطائیان، معاون آموزش، دکتر خوئی، معاون پشتیبانی این سازمان گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این سازمان عرضه کردند.





منبع:

1400/08/04
21:41:20
itemprop="bestRating">5
883
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد