وبلاگ آفتاب

شروط بازگشایی حضوری دانشگاه ها از زبان معاون وزیر علوم

شروط بازگشایی حضوری دانشگاه ها از زبان معاون وزیر علوم

به گزارش وبلاگ آفتاب معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر اینکه تمامی دانشگاه ها به سبب مسائلی همچون خوابگاه و ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی، امکان بازگشایی حضوری و شروع آموزش حضوری دانشجویان از 15 آبان ماه را ندارند، اظهار داشت: اعلام تاریخ آموزش حضوری دانشجویان از 15مهرماه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و 15 آبان ماه برای دانشجویان کارشناسی به منزله الزام آموزش حضوری نیست بلکه دانشگاه ها ازاین تاریخ می توانند در جهت بازگشایی برنامه ریزی کنند.


دکتر علی خاکی صدیق در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب درباب تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بمنظور شروع آموزش حضوری دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهرماه و دانشجویان کارشناسی از ۱۵ آبان ماه اظهار نمود: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه ای ابلاغ نمود که در آن تاکید گردیده است دانشگاه ها می توانند آموزش حضوری خودرا شروع کنند و به سبب اینکه مصوبات این ستاد قانونی می باشد بدین سبب ملزم به عملی کردن آن هستیم.
معاون آموزشی وزیر علوم اشاره کرد: وزارت علوم باید بعد از ابلاغ این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سازوکارهای اجرای این مصوبه که لازم الاجرا و قانونی می باشد را ابلاغ نماید.
دکتر خاکی صدیق اعلام نمود: به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تاکید کردیم باید از ۱۵ آبان ماه برنامه های خودرا برای شروع حضوری کلاس ها انجام بدهند، اما اینطور نیست که تمام دانشگاه ها ملزم به آموزش حضوری از ۱۵ آبان ماه باشند؛ فقط دانشگاه هایی که می توانند پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمایند باید سازوکارهای آموزش حضوری خودرا اعلام کنند.
وی اظهار نمود: آموزش حضوری دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی بر طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا باید از ۱۵ مهرماه شروع می شد و دانشجویان کارشناسی نیز از ۱۵ آبان ماه بر طبق تصمیم دانشگاه ها می توانند آموزش حضوری خودرا شروع کنند، البته این تاریخ ها به مدلول شروع حضوری آموزش نیست بلکه دانشگاه ها می توانند از این تاریخ برنامه ریزی های خودرا در امتداد مصوبه ستاد اجرائی کنند.
معاون آموزشی وزیر علوم اشاره کرد: بازگشایی حضوری آموزش در دانشگاه ها بصورت مشروط است و دانشگاه هایی که بتوانند سازوکارهای این شیوه آموزش و پروتکلهای بهداشتی را اجرائی کنند باید این مصوبه را اجرائی نمایند و تمامی دانشگاه ها نمی توانند به سبب مسائل لازم جهت هماهنگی خوابگاه ها و غیره آموزش حضوری خودرا شروع کنند.
وی اشاره کرد: تا موقعی که دانشجویان دو دوز از واکسن کرونا را نزده باشند، حضورشان در دانشگاه ها مشروط است و تزریق دو دوز واکسن برای حضور در دانشگاه ها الزامی است و دانشجویانی که واکسن نزنند نمی توانند بصورت حضوری در محیط دانشگاه حاضر شوند.
معاون آموزشی وزیر علوم در آخر اشاره کرد: بمنظور واکسیناسیون دانشجویان برای از سرگیری آموزش حضوری نامه ای از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده است که بر طبق آن دانشجویان و اساتید برای حضور در کلاس های آموزشی باید حتما کارت تزریق دو دوز واکسن را داشته باشند.




منبع:

1400/07/20
10:32:03
itemprop="bestRating">5
1118
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد