وبلاگ آفتاب
وزیر بهداشت:

اصرار داریم سند اسلامی شدن در دانشگاه ها اجرایی شود

اصرار داریم سند اسلامی شدن در دانشگاه ها اجرایی شود

به گزارش وبلاگ آفتاب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سند اسلامی شدن دانشگاه ها سندی خیلی خوب است که تابحال اجرایی نشده، اظهار داشت: اصرار داریم این سند در دانشگاه ها اجرایی شود.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در اولین جلسه مشترک وزیر بهداشت با دبیر و اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ما شدیدا به وجود و عملکرد شورایعالی انقلاب فرهنگی اعتقاد داریم، اظهار داشت: شورا خیلی از مشکلات را در گروه های مختلف رفع کرده و تداخل هایی که گاها برای ما با نهاد و سازمان های مختلف به وجود می آید هم از این طریق باید به طرق مختلف رفع شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سند اسلامی شدن دانشگاه ها خیلی خوب است که فکر می کنم اجرایی نشده و ما شدیدا اصرار داریم که این سند را اجرا نماییم، اظهار داشت: مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم توزیع نامتناسب آموزش در کشور است. رهبر معظم انقلاب هم در آخرین دیداری که با ایشان داشتیم فرمودند هرکاری که انجام می دهید، پیوست عدالت داشته باشد.

وی با تکیه بر این که ما به مأموریت گرایی معتقد هستیم چونکه خیلی از مشکلات را می تواند حل کند، به تکنولوژی آموزشی اشاره و خاطرنشان کرد: در جهت محرومیت زدایی میتوان از این روش ها استفاده نمود. آموزش ما باید منطبق بر نیازهایمان باشد و به آنچه که اصلا نیاز کشور تلقی نمی گردد نباید توجه گردد.

وزیر بهداشت در ادامه به برنامه های وزارت بهداشت برای تربیت پزشک اشاره و اظهار داشت: همزمان باید ظرفیت ها را افزایش دهیم ون ظامی داشته باشیم که پزشکان را به کار بگیریم که بعدا به مشاغل دیگر روی نیاورند. شخصا معتقدم که کیفیت در گرو کمیت است، این که بعضی می گویند کم تربیت نماییم تا کیفیت بالا باشد، اشتباه است.

دکتر عین اللهی به مبحث بومی گزینی اشاره و بیان نمود: ما به این مورد اعتقاد داریم. حالا در تمام استان ها همه رشته های پایه وجود دارند و بومی گزینی را باید اجرایی نماییم چونکه خیلی از مشکلات ما را رفع می کند و البته با عدالت همراه می باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکل ما در عدم توازن رشته ها است، به طب سنتی اشاره و بیان نمود: طب سنتی را خود ما ایجاد کردیم، رضا شاه برای آنکه می خواست فرهنگ غرب را در کشور اشاعه کند و این که طب سنتی ما با مذهب همراه بود این طب را ریشه کردن کرد و ریشه طب سنتی ما به کشورهای همجوار همچون هند رفت. در درجه اول باید منابع طب سنتی را جمع آوری نماییم.
به گزارش وبدا، حجت الاسلام عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) یک کانون انگیزه، معرفه و شناخت برای ما هستند که همه ظرفیت ها، تقویت می شوند، اظهار داشت: اربعین سرشار از معرفت، شناخت و عشق است. بیشتر از ۶۰ ملیت با تفاوت های فرهنگی و اجتماعی در کنار یکدیگر قرار می گیرند اما همگی همساز هستند.

وی ضمن اشاره به این که اگر عشق را از زندگی حذف نماییم زندگی صنعتی می شود، اظهار داشت: با شناخت کمی که من دارم می دانم که فناوری های نو حوزه سلامت را دگرگون و پزشکی جدیدی را طراحی نموده اند.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با تکیه بر این که به برنامه جامع پزشکی نیاز داریم، اظهار داشت: متاسفانه آمار تعداد پزشکان به ازای جعیت کشور مطلوب نمی باشد که باید بتوانیم در این راستا جذب پزشک را افزایش دهیم.




منبع:

1400/06/29
13:27:33
itemprop="bestRating">5
930
تگهای خبر: آموزش , تكنولوژی , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد