وبلاگ آفتاب
همزمان با ایجاد بنیاد حسین پناهی عنوان شد؛

بنیاد مرحوم پناهی قابلیت فرهنگ اردبیل را به نمایش خواهد گذاشت

بنیاد مرحوم پناهی قابلیت فرهنگ اردبیل را به نمایش خواهد گذاشت

به گزارش وبلاگ آفتاب مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل اظهار داشت: با شکل گیری بنیاد فرهنگی، علمی مرحوم پناهی زمینه ای برای تولید آثار پرارزش در این بخش به همت اهالی فرهنگ و هنر فراهم می آید.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، محمد سیمزاری شامگاه شنبه در هنرواره سوادآموزی از دریچه هنر یادواره حجت الاسلام حسین پناهی در اردبیل اظهار نمود: ما قدردان تلاش مدیران دلسوز در سالهای اخیر هستیم که به رغم سختی کار در عرصه علم و دانش و فرهنگ و هنر گام برداشتند که نمونه آن حجت الاسلام حسین پناهی است که از بنیان گذاران سوادآموزی به حساب می آیند.
وی خاطرنشان کرد: هر چند این شخصیت وارسته حق بزرگی بر گردن اهالی استان دارند اما به علت شرایط کرونایی امکان برگزاری آئین بزرگداشت برای این مرحوم وجود نداشت و با همراهی خانواده حجت الاسلام پناهی قرار شد هزینه این مراسم صرف فعالیتهای هنری و فرهنگی شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با قدردانی از تلاش هنرمندان استان در تولید آثار از دید هنرمندانه برای مبحث سوادآموزی اظهار داشت: در مسافرت هفته آینده وزیر آموزش و پرورش مقرر است این آثار هنری در معرض دید علاقمندان قرار گرفته و تکریمی را از شخصیت فقید حجت الاسلام پناهی داشته باشیم.
سیمزاری اضافه کرد: تمام انسان ها در طول زندگی خود تلاش می کنند به اصلاح رابطه خود با معبود، همنوع، طبیعت و تاریخ اهتمامی جدی داشته باشند که مرحوم پناهی در اصلاح رابطه خود با معبود و بندگان بهترین کارآمدی و کارکرد را داشته است.
وی به الگوهای رفتاری این شخصیت وارسته از مهربانی و صداقت گرفته تا دلسوزی برای تک تک افراد جامعه را خاطرنشان کرد و تصریح کرد: از آنجائیکه هدف غایی هنر و علم کمال انسان است، لزوم دارد هنرمندان در این حوزه گام های اساسی را بردارند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل افزود: فراتر از بحث سواد و خواندن و نوشتن، بهتر است فهم فرزندان آدم در زندگی بیشتر و بیشتر شده و در راه کاستن از جهل آدم گام های جدی برداشته شود که حجت الاسلام پناهی در این راه پرارزش پا گذاشته و توانسته آثار و یادگاری ماندگار از خود به یادگار بگذارد.


منبع:

1400/03/23
09:15:40
itemprop="bestRating">5
834
تگهای خبر: آموزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد