وبلاگ آفتاب

علی مسیو روایتی از چهره ای تأثیرگذار در مشروطه

علی مسیو روایتی از چهره ای تأثیرگذار در مشروطه

وبلاگ آفتاب: مستند علی مسیو به کارگردانی مسعود میر درباره یکی از چهره های شاخص جنبش مشروطیت است.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مردم شهر در انتظار آزادی بودند و کشور در حسرت آبادی. فرمان که به امضا رسید دیکتاتور کودکانه گریست و هزینه اتمام دلگیری اش شد حصر و حبس. جماعت به شهر محبوس شدند و محتاج گندم و حاکمان ضیافت آهن و آه به راه انداختند و مشعوف سرکوب. باردیگر مردی برخاست تا تاریخ شرمنده آیندگان نماند. وی شد رهبر مرکز غیبی و این شروع گمنامی وی بود که تا امروز به درازا کشیده است.
این خلاصه ای است از داستان یک مستند که می خواهد تا حد امکان، غبار فراموشی و بی توجهی به اصلی ترین چهره پشت پرده جنبش مشروطه را از اذهان بزداید.
مستند «علی مسیو» شناختنامه ای است مصور برای معرفی و غبار زدایی از شخصیتی که بی شک جنبش مشروطه بدون درایت، حمایت و اصالت وی حتی در همان حد محدود هم به ثمر نمی شست.
علی مسیو با سازماندهی ارتشی سری از میان وطن پرستان و آزادیخواهان آذربایجان تحت عنوان مرکز غیبی، سنگ مقاومت در کوشش برای وقوع انقلاب و البته شکستن محاصره تبریز را بنا گذاشت و در این راه از مال و جان و فرزندان خود گذشت.
این مستند محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. «علی مسیو» مراحل نهایی تصویربرداری را پشت سر می گذارد و بتازگی وارد مراحل مقدماتی موشن گرافی و تدوین شده است. محمد فرطوسی تهیه کننده و محمد مقدم مشاور، این پروژه هستند.
محسن اسحقی، مهدی مرادپور و مریم فرهمند هم به ترتیب مسئولیت پژوهش، تصویربرداری و هماهنگی اجرائی مستند «علی مسیو» را بر عهده دارند. مسعود میر روزنامه نگار و «علی مسیو» اولین مستند وی است.


منبع:

1400/03/18
14:09:56
itemprop="bestRating">5
1106
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد