وبلاگ آفتاب

استقرار نخستین شركت دانش بنیان در پژوهشگاه صنعت نفت

استقرار نخستین شركت دانش بنیان در پژوهشگاه صنعت نفت

وبلاگ آفتاب: با انعقاد قراردادی میان پژوهشگاه صنعت نفت و یکی از شرکت های فناور، نخستین شرکت دانش بنیان در این پژوهشگاه مستقر می شود.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، قرارداد مشارکت پژوهشی میان پژوهشگاه صنعت نفت و یکی از شرکت های فناور درباب پروژه "سیستم نوین هوازدا با بهره گیری از نسل جدید ماژول های غشایی پوشش دهی شده" به امضا رسید.
فراهم آوری فرصت و امکان استفاده این شرکت از فضای کار اشتراکی مرکز نوآوری، فضای کارگاهی و آزمایشگاهی پژوهشگاه در امتداد پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان نوپا و بومی سازی فناوری های مورد نیاز صنعت نفت از موضوعات این قرارداد پژوهشی است.
دکتر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، در حاشیه امضاء این قرارداد، اظهار داشت: بعد از آنکه مرکز نوآوری پژوهشگاه فعالیت خودرا شروع کرد، فراخوانی با هدف جذب استارت آپ ها و شتاب دهنده ها برای فعال کردن این مرکز منتشر گردید و به همین دلیل این شرکتها باتوجه به ظرفیت پژوهشی این مجموعه به پردیس های سه گانه مراجعه نموده و بر حسب موضوعات مورد علاقه این شرکتها و پتانسیل موجود، موضوع مورد پژوهش انتخاب و فعالیت این مجموعه ها نیز شروع می شود.
وی با اشاره به انعقاد قراردادی دراین زمینه، اظهار داشت: این شرکت در زمینه غشاء و گاز زدایی فعال است و نتیجه این پروژه کاربردهای بسیاری را در صنایع بالادست، پایین دست و محیط زیست دارد.
به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت اشاره کرد: بستری در پژوهشگاه آماده شده است که محققین این مجموعه در پژوهشگاه مستقر شوند و از امکانات پژوهشگاه استفاده کنند تا در نهایت بتوانیم دانش فنی تولید شده را تجاری و به بازار عرضه نماییم و استقرار شرکت های دانش بنیان بیشتر در پژوهشگاه ادامه خواهد داشت.




منبع:

1400/02/27
18:43:48
itemprop="bestRating">5
1008
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , سیستم , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد