وبلاگ آفتاب
در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

مستقل ها جایی در تصمیم گیری های سینما ندارند

مستقل ها جایی در تصمیم گیری های سینما ندارند

به گزارش وبلاگ آفتاب پوریا حیدری اوره کارگردان پس از اتفاق ضمن بیان این مطلب که مراحل دریافت پروانه نمایش این فیلم به علت کرونا به تعویق افتاده است عنوان نمود که مستقل ها در تصمیم گیری های سینما جایی ندارند.



پوریا حیدری اوره کارگردان فیلم سینمایی «بعد از اتفاق» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سرنوشت اکران نخستین ساخته سینمایی خود اظهار داشت: شورای های پروانه نمایش فیلمهای سینمایی، به علت مسائل کرونا اغلب با تأخیر و تعویق تشکیل شده و فیلم ما هم دیر به شورا رفت. ضمن اینکه ما یک مشکل کوچک فنی در نسخه اولیه عرضه شده به شورای پروانه نمایش داشتیم که این مورد را هم به ما دیر اطلاع دادند و دیر توانستیم آنرا مرتفع نماییم البته به ما قول داده اند که هرچه سریع تر مجوز نمایش را صادر کنند.
وی اضافه کرد: هر زمان که به ما پروانه نمایش را بدهند «بعد از اتفاق» را به نمایش می گذاریم درصورتیکه فرصت اکران سینمایی آن مهیا نشود، با یکی از سرویسهای اینترنتی پخش فیلم را آغاز می نماییم.
درآمد اکران آنلاین کمتر است، اما...
این کارگردان اظهار نمود: اکران آنلاین درآمد کمتری از اکران سینمایی دارد. البته هم اکنون دیگر سینمایی برای اکران وجود ندارد. ضمن اینکه مشکل دیگر بسترهای آنلاین قاچاق فیلم هاست که البته اجتناب ناپذیر است حتی وقتی فیلمی در آمریکا ساخته و در بسترهای اینترنتی به معرض نمایش گذاشته می شود، بلافاصله نسخه ای از آن در فضای مجازی منتشر می شود. با این وجود ما دیدیم که فیلمی مثل «شنای پروانه» هرچند قاچاق شد ولی وقتی اکران آنلاین شد باز هم توانست بالغ بر دو میلیارد تومان بفروشد، چون بسیاری از مردم خویش را موظف به تماشای قانونی دانستند و به شکلی فرهنگ سازی صورت گرفته است.
دیدیم که فیلمی مثل «شنای پروانه» هرچند قاچاق شد ولی وقتی اکران آنلاین شد باز هم توانست بالغ بر دو میلیارد تومان بفروشد، چون بسیاری از مردم خویش را موظف به تماشای قانونی دانستند و به شکلی فرهنگ سازی صورت گرفته است حیدری اظهار داشت: سرمایه «بعد از اتفاق» از راه بخش خصوصی حاصل شده است و انتظار برای بازگشایی مجدد سینماها چندان درست نیست چون اگر هم باز شود، بسیاری از فیلمها در صف اکران قرار دارند.
وی افزود: من فیلمساز مستقلی هستم و افرادی مثل من در هیچ چیزی تصمیم گیر نیستند، همین که پروانه نمایش فیلم ما را بدهند و بتوانیم حتی فیلم را به صورت اینترنتی به نمایش بگذاریم راضی هستیم. البته در اکران عید دیدیم که چه بلایی بر سر فیلمها آمد، بلافاصله پس از اکران فیلمها، سینماها بسته شد و اتفاق خاصی برای فروش آثار رخ نداد. با این وجود کمی هم باید دورنگری و به این فکر نماییم که حتی اگر سینماها باز و بساط کرونا برچیده شود، باز هم طول می کشد که باردیگر مخاطب به سینما رجوع کند، چون هنوز مخاطبان از بیماری ترس دارند و به خاطر تماشای یک فیلم سلامتی خویش را به خطر نمی اندازند.
این کارگردان مطرح کرد: البته این یک چالش جهانی است و نمی توان اظهار داشت که فقط ایران گرفتار این مورد است. حتی در کشورهایی که واکسیناسیون را آغاز و بسیاری از مردم عادی هم واکسن دریافت کرده اند باز هم اکران سینمایی ضعیفی دارند، حتی بسیاری از سینماهای آنها همچنان تعطیل می باشد. این یک مبحث جهانی است که برای بسیاری از بیزینس های حیاتی تر هم مشکلات فراوانی به وجود آورده است.
دو سال است منتظر بهبود شرایطیم!
وی ضمن اشاره به حمایت های سازمان سینمایی توضیح داد: واقعاً نمی دانم کمک های سازمان سینمایی به چه شکل است و اطلاعی هم از آن ندارم ولی فکر نمی کنم چنین شرایطی هم برای سازمان سینمایی وجود داشته باشد ضمن اینکه کسی نمی داند این وضعیت چه زمان تمام می شود همه در این دو سال مدام منتظر بهبود شرایط بوده اند. از طرفی این حمایت ها در بسیاری از صنایع و کارها هم صورت نگرفته که امکان دارد خیلی مهم تر از سینما باشند.
حیدری در انتها اظهار داشت: من با پلت فرم های خارجی برای اکران «بعد از اتفاق» صحبت کرده ام اما مسأله من همان دریافت پروانه نمایش است، دوست دارم اکران فیلم همزمان در ایران و خارج از ایران صورت بگیرد چون اگر زودتر در ایران اکران شود و نسخه ای از آن قاچاق شود به قرارداد بین المللی ما لطمه وارد می شود ولی با این وجود کار ما با پلت فرم های خارجی چند گام جلوتر از پلت فرم های ایرانی است.

1400/01/28
09:39:53
itemprop="bestRating">5
971
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد