وبلاگ آفتاب
رحیم هاشمی :

روایت ضیافت از جوانی كه در سوریه مدرسه ساخت

روایت ضیافت از جوانی كه در سوریه مدرسه ساخت

به گزارش وبلاگ آفتاب تهیه کننده فیلم مستند ضیافت بیان کرد این مستند داستان مرد جوانی است که در سوریه مدرسه می سازد.



رحیم هاشمی تهیه کننده مستند «ضیافت» در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اینکه قرار بود این مستند در نوروز از صدا و سیما پخش شود، اظهار داشت: بنا به دلایلی «ضیافت» از تلویزیون پخش نشد اما مقرر است بزودی زمان دقیق پخش آن مشخص شود.
وی بیان نمود: «ضیافت» داستان جوانی به نام حاج اکبر است که در سوریه دست به ساخت یک مدرسه می زند. با این موضوع زمانی آشنا شدم که به سوریه سفر کرده بودم و شنیدم که در حلب مدرسه ای ساخته شده است که تعداد خیلی از دانش آموزان آن منطقه به این مدرسه می روند.
این تهیه کننده مستند افزود: البته این را هم باید بگویم که حاج اکبر از ابتدا دوست داشت که برای جنگ به سوریه برود که موفق به این کار نشده بود اما پس از آزاد سازی شهرک های نوبل و الزهرا، به سوریه می رود و برای بازسازی شهر تلاش می کند، وی ابتدا با بازسازی خیابان ها و بهشت زهرا و کارگاه های کوچک شروع می کند و کم کم یک تیم ۶۰ نفری برای بازسازی شهر تشکیل می دهد.
وی افزود: حاج اکبر در ادامه به شهر حلب سفر می کند و به فعالیتهای خود در آنجا ادامه داده و از ادیان و مذاهب مختلف برای همکاری استفاده می نماید. البته در مستند «ضیافت» علاوه بر دنبال کردن حاج اکبر، با جوانان سوری صحبت می شود که ایران را ندیده اند اما تفکراتشان نسبت به ایرانیان جالب است. در واقع حاج اکبر بگونه ای در سوریه کار کرده است که در کنار بازسازی شهرها، انتقال فرهنگی دوسویه را هم انجام داده است.
هاشمی اظهار داشت: البته این را هم باید بگویم که حاج اکبر به ایران که باز می گردد نیز، دست به اشتغال زایی در کشور می زند و هم اکنون برای بیشتر از ۲۵ جوان اشتغال زایی کرده است.
وی افزود: این را باید بگویم زمانی که با شخصیت حاج اکبر در سوریه آشنا شدم، وی در این کشور حضور نداشت، بلکه من از تعاریف سوری ها با شخصیت وی آشنا شدم ابتدا فکر می کردم که با یک مرد ۵۰ یا ۶۰ ساله مواجه هستم اما بعد متوجه شدم که حاج اکبر یک جوان سی و چند ساله است، همین مسئله سبب شد تا تصمیم بگیریم تا به تهران آمده و او را پیدا کرده و درباره پروژه هایی که در سوریه کار کرده فیلم بسازم.
این تهیه کننده مستند توضیح داد: پس از آشنایی با حاج اکبر باردیگر به سوریه بازگشتیم تا از خاطرات و فعالیتهایی که در سوریه انجام داده است، فیلم بسازیم. کارگردانی این مستند را امیر داسارگر کارگردان فیلم «منطقه پرواز ممنوع» برعهده داشته است.

1400/01/20
12:04:21
itemprop="bestRating">5
902
تگهای خبر: پروژه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد